Tuesday, January 27, 2004

Singa Menari!!!

Tahu Baru Cina !! tiap-tiap tahun ada je peluang aku tengok naga menari. Best jugak..Tengok kebudayaan org ni. Senang2 jer kan..menari2 then dapat angpow, best sungguh!! Penat tak jadi singa tu agaknya? Kena lompat2 , tinggi jugak tu..silap lompat kang, ishh..melalut aku ni!! Yang aku paling tak best masa tarian singa tu kan..bunyi gendang tu...kuat sangat...agak2 lebih dari 130 db tak??? Tapi aku suka tengok singa tu menari..Ala-ala mcm pelakon kungfu gitu..heheh [aku suka citer martial art Cina!]

Tadi aku tengok penari2 tarian singa tu pun budak2 lagi...ish...pakai seluar merah yg ada rambu-rambu ..lawa gak..aku ingat la kan..nak pinjam la ..wat gi opis esok...hahahha..gempaq kot...singa datang kerja!!!

Semalam, lori tong gas datang umah aku bawak tong gas after aku call dia. Dah 2 ari dapur umah aku tak berasap!!..Alhamdulillah aku makan nasi malam tadi. 2 hari aku tak makan nasik...sajer test perut aku..leh ke tak hidup tanpa makanan ruji org Asia tu!!hahah...Aku kalah bila tengok nasik depan mata..Makan la jugak sikit..tapi aku mcm x ada selera sgt these few days....Kenapa? Aku pun x tahu....

Pagi tadi, masuk hari ke-2 aku bangun awal...mata tak bleh pejam jugak macam semalam...ishh...ni yg aku maleh ni. aku rasa mlm tadi aku tido lewat jugak..tgk citer Siti, Suzie & Ana Maria. Meh aku citer sket...

Citer tu mampu buat aku menagis...meleleh air mata aku ...Tabahnya Ana Maria...banyak nya dugaan hidup dia, macam dah la jatuh, kena timpa tangga, pastu aku rasa dia kene timpa bangunan runtuh plak..lebih kurang gitulah perumpamaan yg aku boleh bagi. Aku rasa aku pon takkan setabah Ana Maria tu..mualaf yang kematian husband masa bulan madu dan both mak masing2 tak terima dia. Aku tak reti nak buat sinopsis pasal tak rasa rajin utk taip panjang2..cuma citer tu best..walau pun tak se"best" Sepi Angin Ke Kota London..

Kenapa aku jd rajin tulis blog aku ni??? Banyak idea????Hmmmm..

No comments: