Wednesday, January 14, 2004

Alhamdulillah.....

Aku masih hidup lagi...Syukur padaNya...Pagi-pagi aku terdengar azan Subuh. Setakat ini aku masih boleh bangun awal ..pukul 6.10 am. Walaupun semenjak dua menjak ini aku tido lewat sikit..Heheheh...Hanya aku dan seorang orang aje yang tahu... ;) ...New Year, New Vision and New Mission!!!

Hari ini kawan aku merangkap tuan pc yg aku tgh guna ni amik MC. So, aku jadi tuan pc ni lah hari ini...Syukran..syukran..[bukan syukran psl kawan aku amik MC, tapi psl aku leh conquer pc ni hari ni..itu ajer..].Hahaha...

Aku tak pandai nak coret jiwang-jiwang berpuitis...Aku cuma tahu coret straight to the point...Kiranya macam anak panah yg cuma tahu pergi ke sasaran tanpa kona ke kiri atau ke kanan...Tapi aku bukan anak panah..aku org macam korang jugak...

SAPA LEBIH MEMAHAMI

Sapa lebih sukar untuk bercakap niat ikhlas sayang dan jujur dari hati??....seorang perempuan ke seorang lelaki? Sapa yang mampu menuturkan dulu? Kalau lelaki dia just boleh speak it out to that lady...Kalau pompuan?? Ishh..Ada ke yg seberani lelaki tu yg amik risiko utk terima respond yang dia tak wish to get..ish ish...ishhhhhhh..Camner yer?? Kesian pompuan kan...Ok setakat tu jer tulis pasal tu ...bcoz aku taktau nak tulis cenggitu banyak2....pura2 tidak tahu.... Jangan lah ajar aku dengan mainan perasaan yang begitu begitu...pasal aku dah terlalu teramat letih dengan hal begitu....Cuma kekadang bila tiada akan terasa kehilangan sesuatu....ishh....Kenapa begitu...

Kenapa yer??

Boleh ke seseorang manusia menyukai sesuatu tanpa melihat sesuatu itu terlebih dulu??? Buleh ke???? buleh ke???? Kalau makcik2 kat kampung yg suka nak pergi ke Mekah pasal boleh beribadat banyak2...and pasal ada Kaabah..tempat dimana semua umat Islam sujud ke arah dia[Kaabah]. Diaorang pon tak tengok jugak lagi kan..based on stori yg diaorg dgr jugakkan...so?? Maknanya boleh la kan..heheheh...Mungkin tidak boleh...entahlah...

Kalau lah ada antenna?!!!!

Besarnya kuasa Allah Taala...Cuba bayangkan kalau setiap dosa yg kita lakukan, akan menyebabkan tumbuh nya antenna [tanduk] kat kepala kita....atau antenna yg dah ada akan makin panjang kalau kita buat dosa..secara sengaja atau tak sengaja..bayangkan....Agaknya mesti ramai manusia yg bertanduk kat muka bumi ni...Pastu camna nak pakai tudung [bagi pompuan], nak pakai kopiah/songkok [bagi lelaki]...nak masuk tempat rendah tak bleh... Asyik sangkut tanduk jer..nak masuk LRT pon susah kalau tahap tanduk dah panjang...Panjang mana kah antenna Bush tu ek?....bunuh org sana sini....Erkkk....Subhanallah...

Kalau semua berpikir kuasa2 Allah, tak terhitung....terlalu banyak....yg basic pon tak terpikir/tak ingat or buat2 tak ...Itu cuma sebut kalau buat dosa tak der Allah tumbuh kan tanduk..Maha Penyayang Pencipta pada hambaNya....Cuba plak pikir kenapa Allah jadikan rambut kat bulu mata tu tak panjang mcm rambut kita??? Pikirkan...

Buah Hati aku

Semalam aku dah berjaya menghantar WHG aku ke car wash service...Luar dalam lawalah keta aku tu...Tunggulah sebulan 2 lagi nak pergi sana balik...Nak harapkan aku basuh kat umah sewa aku..susah...jiran aku taruk karpet banyak2 kat divider wall tu..kang aku buat2 bodo kang, main basuh jer kete aku kat situ, jadik citer lain lah pulak..baik aku jer beralah..dapat gak pahala...:)


Kawan-kawan dan kawan kepada kawan-kawan .........

Hujung minggu ni aku kat sini..maybe tak ke mana-mana.. Cuma aku doakan kawan2 aku yg akan ke GJ gathering supaya berhati2 sentiasa...Enjoy your trip and your time there...

No comments: