Wednesday, January 21, 2004

Berani ?????

Aku tak pernah seberani itu, sampai terucap sesuatu yang aku rasa eeeiii..tak patut aku cakap...heheeh...bila pikir2 balik, aku rasa macam...hmmmm...wira...[patut wirawati kan...]..berani menyatakan pendirian aku...apa akibatnya?? aku dare to take the risk..at least, I know myself and my decision...hahaha...well...u know me..

Peluang??

Org kata peluang tak datang bergolek2 banyak2 kali..tapi aku tak amik kesempatan...aku cuma menyatakan keberanian aku...even masa tu tu, aku rasa kalau ada stetoskop...bunyi degupan jantung tu mcm bunyi peluru berpandu...laju jer.....highest speed..sib baik tak der lemah jantung..har har har......hopefully, kau dah maafkan aku wahai sahabatku...boleh tak pura2 tak tahu apa yg berlaku..????boleh kan..???pura2 ia tak pernah berlaku??? buleh ???buleh la...

90-10 rules

Kadang-kadang aku boleh hilang kawal stereng bila aku banyak sangat pikir... A friend of mine telah menasihati aku pasal 90-10 rules...

90% perkara dlm hidup kita adalah berlaku diluar kawalan kita
10% perkara dlm hidup kita adalah berlaku dalam kawalan kita

yang diluar kawalan kita tu, mmg kita tak boleh kawal..so kita hanya boleh kawal yang 10% tu..kawal dengan sabar dan iman...So, aku harap aku boleh kawal diri aku dengan kesabaran dan keimanan aku...[aku pon manusia biasa yang kadang2 kalah dgn perangai manusia....]

Hidup mesti terus

Apa jua yang berlaku, hidup mesti terus...Aku nak berjalan ke depan..pandang belakang guna side mirror jer..tak pon cermin pandang belakang..aku takkan pusing badan aku ke belakang.....

JPJ kata...jangan jadi bodoh...apa guna cermin side mirror tu..cermin pandang belakang tu..kalau ko tak guna..

..aku bukan naik moto kan..so kalau dah naik kereta tu...guna lah cermin2 tu....

Aku tak kan berpaling ke belakang lagi...I start my 1st step and I won't look back!!!
Serius!!!

To be continue............

No comments: