Tuesday, January 13, 2004

Cerita Pagi

Aku tak jadi org paling awal sampai kat opis hari ni. Cuma antara org yang awal jugaklah. Kat Berita Harian ada tulis pelajar kena kelar dekat kawan dia. Apa nak jadi dunia ni.!!! Nasib aku tak jadi cikgu [buat masa ni], tak selamat sungguh!! Kena kelar 52 jahitan tu…Nauzubillah..Ingat kat kawasan sekolah, bahaya macam tu tak ada. Abis kat mana kawasan yang lebih selamat?? Kat umah? Takkan tak pergi sekolah, tak pergi kerja?? Ishh ishh…Kena amik bodiguard ke? Bodiguard boleh percaya ke?? Kot2 bodiguard tu pon sama jahat macam org jahat yg bunuh2 org tu. Ishhh..susah nak percaya org ni!

Semalam, aku tengok kat buletin utama TV3, ada accident kat Lebuh raya Jerangau Jabor, Dungun yang melibatkan satu kete and satu lori. 5 org meninggal. Innalillah…Tapi taim si pemberita tu mention “mangsa-mangsa akan dikebumikan di Kampung Nyior”. Aku terkujattttt sesangat… Sapa pulak yerr..?? Nama kampung aku tu…Terus aku call CNN. [call famili, pasal lebih dekat dgn kg mangsa]. Rupa2 org2 tu ada yg aku kenal. Siap ada pertalian darah lagi.. …mak aku citer la pot pet pot pet..ooooo…baru aku tahu sapa mereka2 tu… Dari Allah kita datang, kepada Nya jua kita kembali…doakan kesejahteraan mereka…Al-Fatihah….


Adik Aku

Gara-gara aku tulis pasal kematian dan buang tebiat, petang smlm adik aku call dari Mesir!!! Opss…maafkan aku dik oi…janganlah amik serius. Kakak ko ni cuma takde idea nak tulis apa. Cuma alang-alang kita ni kena saling ingat mengingati, maka kakak ko ni paste kan kat sini pasal kematian…Yerlah mati tak tunggu masa, dimana, siapa……Saling ingat mengingati lah kita..Kan gitu dik?? Ohya…buat adik aku yg kat sana…belajar betul-betul. Kita semua sefamili sekampung senegeri doakan kejayaan ko. Buatlah yang terbaik. Rilek yer dik…tak ada apa-apa..Insya allah. Akak tak drive kete dah kalau ngantuk…tak drive..promise…!!!

Info utk adik aku --*….mak ustaz mazdi, wife dia, anak ustaz mazdi, akak ipar dia and abang ustaz mazdi yg meninggal dlm accident tu..


Bahagia

Siapa tak ingin bahagia????? Angkat tangan??? …Tapi kenapa perlu ada pihak yg kecewa??? Kenapa harus mengecewakan dan dikecewakan???? Ishh ishhh…Aku tak mo coretkan disini.. Aku cuma ingin share my happiness…Pasal aku nak semua org happy….Yg part sadness tu, aku akan cover baik2..Jangan kasi org lain tahu..kecuali utk sesapa yg sanggup share dgn aku..[TQ for listening]...simpan dalam fail kat bilik kat umah sewa aku!!! Aku bungkus elok2 kesedihan aku….pastu kalau aku rasa tak tahan, aku flush kan jer kat toilet tu…biar masuk dalam tangki tu…biar..biarrrr…biaq pi!!!!! Hidup mesti happy!!!


Aku???


Who am I? Macam citer jackie chan berlakon ek..heheeh..aku cuma seorang orang biasa. Yang kekurangan segalanya.. masih jahil, yg masih mencari sesuatu…halatuju…arah….to survive…

Aku??? Pagi2 bangun, gi kerja.,.buat kerja kat opis, balik umah after kerja, malam tgk tv jap, then tido…rutin aku hari2…so…mana istimewanya aku??? Takderr…very ordinary people la…


3 magic words

Bodohnya aku!! Camna aku leh tak tahu…Apa perkataan Jepun tu yerr..Kena tanya sifoo nihh.. That words really made me smile today..Not because of the meaning but because I have to say it many times and I don’t know the meaning. Ishh..tak aci….Ini tidak adil!!! Heheheheh..Anyway TQ.. New vocab huh… ;)


Azam aku adalah berazam untuk menyambung azam aku tahun lepas…!!!!!Doakan aku yer...

No comments: