Thursday, March 11, 2004

Roda

Hidup ini macam roda. Betul tak? Takkan selama-lamaya berada di atas, akan merasa jugak di bawah. Sentiasa berputar2 sampai kita jumpa titik noktah [mati]. Aku suka cakap kat diri aku dan yang kenal aku "WHAT U GIVE U GET BACK". Macam tajuk lagu ke lirik kumpulan mat saleh jengking tu kan!! Ntah..aku bukan ingat sgt tajuk2 lagu nih..Unless lagu tu aku suka..hah!tajuk, lirik, sapa nyanyi pon aku tahu..

Mak selalu cakap hidup kita ni takkan menongkat langit..sampai masa akan off jugak..Cuma turn kita di off kan tu, kita tak tahu bila. Aku amat2 takut andai aku tak sedar saat aku di off kan..dan pada masa tu..aku berada di kemuncak hidup yg lupa melihat pada yg berada di bawah. Aku taknak...Aku tak kejar kemewahan, tak jugak kejar kekayaan yang gila2..bukan tak berhasrat..cuma aku takut bila aku memiliki segala yg melebih2 tu, aku terlupa pada org yang berhak ke atas apa yg aku miliki.

Jasad hanya pinjaman sementara utk menuju ke alam yg Kekal..tapi jgn terlalu taksub akhirat hingga lupa pada kehidupan kita kat dunia ni..Kerja tetap kene keja beb! Aku tgh usha2 tempat keja lain. Ya Allah! Berilah aku yg terbaik.
Jugak pada yg angkuh pada kelebihan/kurniaan yang dimiliki. Bila kaya bermegah2, bila hensem, lawa..menunjuk2..Bila berharta benda..meriak2...hadui...Lawa ke hensem mcm mana pon, kalau umur tu panjang..tua tetap tua..berkedut2 lagi...kaya macamana n berharta macamana pon, Allah nak tarik...kejap aja..Kan ke tu semua pinjaman untuk kita. Dah tahu guna tu..pandai2 la guna bebaik..Bak kata org "tak yah melaram dgn reta bukan milik kita!!"


Hati

Bercinta adalah berisiko! Ayat tu adalah merujuk kpd cinta antara dua insan berlainan cas dan belom ada ikatan yer. Kenapa aku cakap macam tu? Pada aku yg takder pengalaman nih, bila bercinta byk benda yg perlu dijaga. Hati . Kena jaga hati pasangan.. dan hati kita sendiri pada masa yg sama kena jaga. Silap nak jaga hati org, hati sendiri bengkak2..makan dalammm..merana badan!

Aku amat suka kalau bila buat silap sengaja atau tak...mengaku dgn silap yg dilakukan. Dan mintak maaf tu antara yg paling baik. Try not to repeat kesilapan yg dilakukan. Aku suka berkawan dgn org yg sincere. Be herself/himself. Tak perlu berlakon2 utk jaga hati kita. pasal atas sbb tu kita akan tahu pe'el sebenar seseorg.
And cemuhan jugak kdg2 buat org makan hati even kita tahu kita tak perlu amik hati atas apa yg diucapkan oleh kawan kita tu. Graf kesensitifan kita tak sama setiap hari. Adakala kita tak sensitif langsung..n sometimes kita jadi sensitif gila2 sampai kita cepat terasa yg membawa merajuk...merajuk pada yg sudi bestt aarrr..kalu tak der yg pujuk..lagi sekali makan hati...uishhh..lama2 abih la hati..asyik kena makannn jerr...

Aku camna..

My life in next 3 years!! Tak tergambar situasi aku masa tu..Status...Umah..tempat kerja..famili..kerjaya aku..keta aku...bla bla...Kan best kalu boleh view masa depan kan...pastu leh tahu awal kehidupan kita..heheh..Paling best bila leh tahu sapa hubby kita..wooo..best wooo..heheh..aku rasa aku dah melalut2 ni..ngantuk beb...dgr lagu HERO si Mariah ni...naik lenguh menguap ni..

No comments: