Sunday, March 07, 2004

KHAMIS

Aku bertolak balik ke kampung pada pukul 12.00 tgh hari. Aku memandu dalam keadan blur...my mind full with question mark...ntahla...Sesampai kat umah..aku terus jumpa permata hati aku yang baru..HUSNA. Masih jaundice lagi budak ni..Sian dia..kecik2 lagi dah kuning...dah dapat sakit...Tapi bila aku pikir2 balik..itulah namanya dugaan. Bukan dugaan pada HUSNA..tapi dugaan buat mak ayah dia..lagi dugaan buat mak aku...along aku tak larat sangat untuk menggagahkan diri dia buat kerja2 lain...Sian kat mak aku...Cayang makkkk...Kadang2 aku tingin gak nak cium mak ayah aku mcm adik aku yg paling kecik buat hari2..dari kecik mmg dia dah diajar buat mcm tu ..so, bila dia besar pon, dia tak der segan...Aku pikir2..best gak kalu buat camtu..tapi mesti mak ayah aku musykil plak...Silap aribulan diaorg kata "Buang tebiat kot budak T**I ni" Kantoi kat adik2 aku yg baca post ni..kui kui..kuii..heheheh. Ok..get back to main point...Dugaan..mmg betul...selagi kita ni masih manusia yang bernyawa, mmg banyak dugaan yg kita akan hadapi...Nak tak nak..Kene bljr mengatasi dugaan tu..Kena hadapi dugaan tu..Ada yg diduga dengan kejayaan yg melimpah ruah..ada yg diduga dgn kesukaran demi kesukaran...jua kesusahan demi kesusahan...Apa jua bentuk dugaan yang diterima, yang paling penting..bagi aku...macam mak selalu cakap.."Hidup ni kene ingat pada yang SATU...bila kita tahu tu semua adalah dugaan buat hambaNya..maka kita akan lebih tabah..kene byk bersabo..bla bla..bla...". Aku kene tabah dan bersabar ...

Dari tgh hari mak aku peratikan aku buat kerja kat dapo...rajin plak mak aku ni..heheh..dia rindu aku kot... Camna ntah dia leh perasan seme benda aku buat tak jadi..Huk aloh mak ni...Dia kata aku buat kerja mcm tak ikhlas jer..asyik tak jadi jer...Aku cakap "Mak..dalam kepala ni..banyak pikir sgt..jauh menerawang ntah mana2 dah ni..". Ptg tu aku gi pantai..tengok laut. Rupa2nya teramat lah best rasanya bila taim kita "serabut"..kita pegi tgk laut..Ombak agak ganazz petang tu..Sempat plak aku reka2 cita kat kepala aku..dok imagine itu ini...Aku tengok ada satu kapal tu pergi makin lama makin jauhhh dari pantai tu..agak aku..kapal tu baru jer berlepas dari Terminal Minyak Kerteh..agak aku jer tu...Sayu plak tetiba..bila kenangkan ..kapal makin jauh dari pantai..Sian famili crew2 kapal tu ek..entah bila dapat jumpa sedara2 kat daratan ni yer..

Banyak sgt yg aku dok peratikan kat pantai tu...hmmm...ada gak terasa hati aku mcm ombak tu jer..pastu rasa aku mcm pantai tu plak..pastu korang rasa aku dah mula merepek2 kan!!

JUMAAT

HUDA tak berenggang dari adik dia..kdg2 risau gak aku...buat nya dia dok adik2 kat HUSNA tu kang...di gigitnya budak kecik tu...melalak satu umah lerr dengar..Dia dok geram tangan kaki HUSNA yg kecik tu..ish..Mintak jauh dia buat mende2 yg aku tak nak berlaku tu. So far dia takder lagi nampak perasaan jeles kat adik tu..Cuma dia akan berebut nak dok atas riba aku taim aku nak riba HUSNA.

Tingat plak ada satu ketika taim adik aku yg Darjah 6 tu tanya math kat aku. Masa tu HUDA pon ada sekali..Aku cakap kat adik aku "Eleh!!Kacanggg jer ni..Kacang!". HUDA tetiba terpinga2 n terus tanya aku "Ch* D*, mana kacang..mana?". Berderai gelak aku dgn adik aku kat situ gak..sabo jer la...Masa aku balik semalam pon, aku cakap kat along aku yg budak HUSNA tu ada lesung pipt..Sibuk la plak HUDA cakap kat aku n ummi dia "Masa HUDA kecik2 dulu pon HUDA ada gak lesung". Aku sampuk "Ha'ah..HUDA masa kecik mmg ada lesung..tapi lesung batu". Hahah...Cian dia..asyik kene kat aku ..dah 2 ari dah..Selalu dia jer yg kenakan aku..Keh keh..tak padan tua kan..Kdg2 bertekak dgn budak kecik ni best tau..pasal kita sureHEBOH menang nya lah...

SABTU

Aku pegi teman adik aku ke KT. Dah 10 thn tak jengok2 area tmpt sekolah aku tu. saja jalan2 n restkan otak aku yang rasa nya makin lama makin berat ..yerlah dok asyik bawak banyak2 soklan..heheh..Joke jer..I admit that kepala aku mmg sakit...Sakit2 kepala aku pon, aku drv gak..sian kat adik aku...Dah la masa pegi tadi dia yg drive..takkan aku nak makan tanggung jer kan.. ;). Drive sampai umah and rest half an hr then drive ke umah sewa aku besides eksport adik aku ke asrama dia kat kemaman.. :)

MASA AKU TAIP POST

Skrg aku kat umah sewa..of course depan pc..dgr lagu HERO..mariah kari tu. Pastu dgr lagu WHen u Belive ..lagu mariah dgn Whitney..bagi support utk diri sendiri..taim2 depan pc ni..Plan asal aku nak taip surat..job hunter beb!. Sambil2 bukak floppy tgk gambar2 kawan2 aku..gambar aku..gambar famili aku..Ohohoo..lagu Mariah yg tajuk I'll be there ni best gak ek..Just call my name n I'll be there....Jap nak try......hmmm..takder plak org yg ku sebut nama tu ada kat sini....impossible..


SaAt..sAaT..SaaT...

Saat itu
Bila hati kelu lidah bisu
Sudah kah jemu?

Saat ini
Bila mulut sepi malam sunyi
Sudah kah benci?

Saat semalam
suasana suram malam kelam
Sudah kah tenggelam?

Saat berlalu
Bila soalan bertalu-talu
[Question ] : Adakah aku setat merapu?

**taim aku merepek..9.24 pm (6 mac 2004)



Meh dengar lagu "Without You!".dengan aku..meh la..meh la..Pasni kita dgr lagu HERO plak..pastu lagu FOREVER..pastu lagu One Sweet Day..

No comments: