Sunday, February 29, 2004

Anak sedara aku

On 27 Feb 2004, maka lahirlah sorg lagi anak sedara aku yg ke-2. Aku dpt call dr mak aku pagi Jumaat tu dlm kul 650 pg. At first, aku terkujat gak la...pagi2 buta call..dari umah plak...rupa2nya mak aku bagi tau ygt along aku masuk spital psl nak deliver baby. Ishhh..aku baru plan nak basuh WHG pagi tu..Aduss...nak taknak, aku kenelah bersiap2 nak balik kg...Basuh baju satu baldi besau tu...huuhuuu...Pospon lagi basuh WHG....

Kul 815 am, aku bertolak balik ke kampung. Sesampai aku ke kg, mende yg 1st aku capai adalah periuk..Masak la ...mak ikut akak aku sekali ke spital..Ari tu..masakan adalah berasaskan telur!! So, hidangan adalah goreng telur, tumis telur, telur mata kerbau..[Kenapa org panggil mata kerbau...kenapa kerbau yg dpt nama???Kalu letak nama hewan lain takleh ke?? Kat mana relate nya??]

SMS didapur

Aku sms seme adik beradik aku psl aku dpt anak sedara baru. Hatta, adik aku ke Mesir pon leh gak SMS tu..heheh..maju ..baguss..baguss ada HP ni..cepat jer sampai berita..Tak sampai 5 minit, tepon umah aku berbunyi2..HP aku pon berbunyi...fuhhhh...bz....pada masa yg sama, aku sedang bz memasak di dapur...career woman tuuu...!!!! Masak sempoi2 jer..boleh la makan....

Aku pegi HDD dgn adik aku n Huda. Bila 2 org budak tu, dok dlm satu kete dan tak der org lain, akan ada la adegan2 yg memeningkan kepala aku. Gaduh ler!! Takleh dok baik2 ke..eeiii..rimas aku!! Aku sampai naik penin layan karenah 2 budak tu!!

Abang ipar aku dah plan nak namakan anak dia dgn nama lelaki bcos dia ingat anak no 2 tu lelaki. Sekali yg keluar anak pompuan laa....Dah kalut cari nama lain plak...Aku pon suggest la nama yg aku dok plan dari dulu..utk anak akak aku la...anak aku ..erkk!! no komen la...heheh..taktau la apa nama budak tu nanti..suka ati mak ayah dia la.....kan.kan...

Mula2 nampak anak sedara aku, aku cek seme2 badan dia...kot2 ada tersalah ke..apa ke..skrg ni bkn leh wat kira..kan byk kes psl bayi yg baru lahir tu kan..kene concern sket la..anak sedara kita. Putih melepak anak sedara aku ....Sekali tgk mcm rupa ayam daging..cessttt..sian anak sedara aku..heheh. Masa aku sampai akak aku baru keluar dari labor room dlm 2 jam..ishhh..baru lagi....aku sian tgk akak aku...errrrr...sesakit itukah bersalin???? Along aku prong preng tong teng citer kat aku..Aku hanya mendengar.....terdiam nyerrr aku...Semua perasaan ada...takut...gembira....ngeri...bla bla......ish ish ishhhhhh

Bila lidah terbelit!!

Pernah tersasul?? Aku kdg2 selalu tersalah cakap...apa yg aku nak cakap, tak sama dgn apa yg aku pikir..Kawan aku kata otak aku tak parallel dgn mulut aku..Huhuuuuhhuu...Yeke??

Kadang2 mulut tak terucap apa yg kita nak sebutkan..Cuma berkata2 dalam hati jer....kadang2 rasa mcm tak patut cakap, kdg2 tak tercakap...kadang2 rasa ..."ishh..adakah aku patut cakap?".. Adakalanya [kawan aku kata laa..], kita hanya perlu berkata2 bila perlu!!!...Betul...bercakap bila perlu jer....

No comments: