Thursday, February 26, 2004

Aku hidup dalam....

Being an ordinary person mcm aku ni, hidup kdg2 rasa very simple. Rutin hidup aku ..pagi pi kerja, kat tempat kerja then balik umah, releks depan tv, malam tido. Heehee..kadang2 rasa cam bosan plak..plain life kata org..kene buat mende sama jer..takder yg menarik hati...tingat kata kawan aku "kalau nak nampak lain, buat mende terbalik..ikut Edward De Bono..hmm takkan aku nak jalan mengundur ke belakang..gila plak org kata !!"

Pagi tadi, masa aku reverse kete aku, tgk plak kete anak makcik umah sebelah aku parking dekat jer pintu pagor umah aku..aikk..takkan pagi2 buta aku nak hangin kan..aku senyumm jer la...dalam hati bara2 api dah setat nak nyala..huhh. Kot ya pon ko nak parking, tak bleh ke park jejauh sket..paling koman pon, depan pagor umah kau tu hah!!Dahla jalan depan umah aku tu sempit..aku reverse pon main pulas stering tu abisss...then reverse lagi stering tu abis..esok2 aku nak letak tong sampah umah aku depan pagar umah aku..baru diaorg tahu...itu adalah utk parking tong sampah umah aku kete aku jerr...Sib baik la power stering kan..takder la peluh2 aku kan...tanggal plak mekap aku..hehehheeh


Tgh hari tadi aku naik upstairs jap..kat tingkat atas opis aku. budak acc tu cakap system slow la ..bla bla..hmm..nak tak nak kene la menapak tingkat atas tu... yang best tu...budak acc tanya aku camna nak reconcile acc!! hehhe..gempak tuu..aku ni..dari kecik lagi tak suka acc..alih2 org tanya aku plak..mula2 aku taknak la buka cakap apa2 kan..malas akuuu!!, tapi psl member cakap dah blur dah..blank..sian plak...so, aku duduk kat tempat dia, dia duduk kat kerusi depan meja...jadi seolah2nya dia ni boss, dia staff aku..heheh. Discussion cam lancar..aku siap suh dia buka file itu, ini..fuhhh ..macam real jer tadi..aku siap cakap kat member aku ni ,"Eh! aku rasa macam jadi financial controller jerk!!". Kehkehh...terdiam dia. Ko tak tercabar kan..aku sekadar berkata2 jerr..Ting tong teng toing lebih kurang dgn dia, dapat la idea ..aku suh dia settle kan the rest psl masing2 dah dapat idea dan aku pon nak turun opis bawah settle kan kije aku plak...

Moral of the stori: Agaknya org yg kerja mcm aku ni, bleh masuk dgn line accountancy gak kott..hhehe..in case of emergency jer la..hheheeh ampun S*h..hehhe


Esok lusa cuti..aku tgh berfikir2 kemana aku nak pi jalan2 pada masa poket aku hampir kering kontang giler. Next wk pon aku cuti gak on Khamis Jumaat dan Sabtu..Khamis tu cuti utk rakyat negeri aku ni jerr..best ooo jadi rakyat sini..banyak cutii.. ;)


No comments: