Sunday, February 15, 2004

Helloo...

Selamat Pagi....asal hari Ahad je, otomatik aku akan jadi malas nak bangun pagi..pagi Jumaat n Sabtu, takder plak aku rasa ngantuk pagi2 buta.cessttt...Penyakit Mim tu datangler...Camner nak buang penyakit ni on Sunday ek??
2 hari cuti kot yang buat aku jadi malas cenggini...

Jumaat

Dari malam Jumaat tu, aku dah setat menaip2 resume kat PC h/mate aku..sambil dengar lagu CD Kiroro..[aku suka lagu mirai-e tu..best..]. Aku mula membizikan diri mencari peluang kerja, sibuk la belek2 resume, ubah apa2 yang patut..setat buka paper NST page appointment tuh..Job hunter beb!! Hehehe..

Aku dapat info dari my friend kat KL ..dia cakap ada comp kat Kuantan ada vacancy psl kerja cam aku ni..dia kasi no tepon org tu..terus aku dial..prong preng lebih kurang..dia kasi plak contact person kat Kuantan..aku call lagi...ting tong tung..bla bla..dia suh kasi dia resume aku..

Nak jadi cerita,..jeng jeng... actually aku dah taip surat2 mintak kerja plus resume tu dalam satu document dlm msword. Dalam 8 pages gakla dokumen tu..surat lebih krg 6 page..[utk byk2 company], resume aku plak 2 pages. AKu dah send dokumen tu as my resume kat 2 company before that. Masa aku dah siap send "resume" aku tu kat person yg kat Kuantan tu, baru aku tingat yang "resume" aku tu penuh dgn surat mintak kerja kat comp lain..Puhh..cam berlaga jap jantung dgn paru2 aku..rasa cam nak pengsan..Parah ...makkkk..apa ke lalok la aku...leh send surat mintak kerja ..aku lupa dah seperate surat dgn resume aku..waaaaa..
Terus aku dial balik org tu, mintak maaf n ask him to ignore that emel..aku send balik emel dgn resume aku yg betul..cesttt..kes haru betul..kot2 la dia kesian tgk byk sgt surat mintak kerja aku, pastu dia offer kerja kat aku..manalah tahu..hahhahahha..imaginasi sungguh!!!

Aku beli lampu yg autodetect gelap tu..rasa cam bilik kat hotel jerr..hehhe

Sabtu

Bilik aku dah bersepah2 dengan segala macam kertas, buku, newspaper..etc..pagi2 buta aku plan apa aku nak wat hari Sabtu ni..siap ada sketch kat tmpt mana aku nak gi dulu..Biasa beb!!plan ada..tapi buat blom tentu..heheh..Aku planned nak gi 5 jenis bank, BCB, Maybank, Tabung Aji, Bank Islam, BSN...aku nak tutup akaun, nak tambah duit..bla bla..tapi aku hanya sempat pegi BCB. tu pon aku keluar dari BCB dgn hati yg bengkak ..sakit ati aku..awal2 aku cakap nak tutup akau..yerlah dah 2 thn tak bergerak duit dlm tu..bukan byk pon duit dlm tu..sajer jer aku nak centralised kan bank2 yang aku ada akaun. Aku buka akaun tu kat BCB Jln Tar, KL. Dia kata kalau nak tutp akaun kene gi sana..kalau nak aktifkan akaun pon kene gi sana..ishh..cemaner nih!! Cam tak lojik plak..Abis..kalu aku buka akaun kat Kota Kinabalu,Sabah, agaknya kalau aku nak aktifkan akaun, aku kene gi sana ke??..ishh..sabo ajer aku kat akak tu..Sememangnya aku mmg tgh byk bersabo ari Sabtu ni..
Aku nak gi Pej Pendidikan nak suh sahkan sijil2 aku...takder plak pegawai ari ni kata akak kat situ..cest..cestt..seme mende aku plan tak jadi ni..tensen gak...sabo lagi..sabo!! Aku ronda2 kat Yellowtown tu..1 jam lebih then aku balik...dlm keadan serabut..and macam biasa ..taim aku serabut...aku akan makannn jer..Gulpppp!! Abih diet aku!!...pastu layan citer hindustan jap..pas Asar aku ajak budak2 umah aku gi Cherating..gi cuci mata..hehehe..joke je...aku gi round2 tgk pantai..best gak yer main air kat pantai..dah lama tak buat kerja camtu..hmmm..nanti nak gi lagi lah!!Nak gi belajo berenang plak..hehe

Malam Sabtu

Dua2 budak umah aku gi kuar makan2 dgn kawan memasing..aku plak tercongok depan tivi..tgk HMI..Huk aloh..jiwang nya Zamani tu..sekali tgk cam sketsa pantomin [ye ke eja camtu?]..ada sajak n then ada lakon sket2..pastu dia nyanyi..lagu2 dia malam tadi??? hmm..not bad..most of the songs tu aku suka..heheh..layan jiwa la jap..kui kui..hehhe..Pahtu ada citer Karmila..aku tak ingat tajuk citer..huh..aku tak puas ati tul tgk citer ni...Mana bleh dlm Islam buat camtu.. amik sperm org lain utk disenyawakan dgn ovum wife..even adik sendiri pon..TAK BOLEH!!! Zina tu..end citer dia aku taktau pasal mata aku dah layu selayu-layunya masa citer tu break for nightline..So..sapa tahu ending citer tu..pls la cakap apa end dia??

Tido pakai lampu baru aku tu..buat aku tak takut nak tido malam lagi...sbb kalu tido dlm gelap, aku takut kene tindih antu lagi cam baru2 ni..Sampai sudah aku tido pakai lampu kalimantan tuh..silau gilos...sekarang tidak lagiiii...zzzzzzz

No comments: