Thursday, February 19, 2004

Semalam aku tengok citer "You've got mail". Best citer tu..even aku dah tahu lama kisah nya..tapi masa dedulu aku malas nak tengok CD. Layan citer tu sampai kul 12. End citer tu mengharu biru hati aku. Aku ada gak ler lap2 air mata aku..he hee..sket2 jer ..takleh lebih2..tak rock la...

Secara sinopsis nya dlm satu ayat, lebih kurang macam ni citer nya :

Meg Ryan ada kedai buku kecik dan Tom Hank buka bookstore depan kedai Meg. Meg bengang ..dia pot pet la kat Tom..dlm masa yg sama Meg chat dengan Tom tanpa masing2 mengetahui identiti memasing. Gaduh-gaduh kat dunia nyata, chat kat dunia virtual jiwang2 gitu...fuhh....end dia Meg suka kat Tom and ..macam biasa ending dia..(psl ni bulan FEb kan..mat salih consider bulan ber"kasih"an)..Meg n Tom hidup happy.. part dialog Meg dgn Tom kat taman tu yg buat aku lap ayaq mata..kehkehh.. terjiwang sket..cestt

Hari Sabtu ni aku ada jemputan kawin member aku yg kerja kat UKM, merangkap kawan aku masa kat MRSMKT dulu. Dia ni kan..citer pasl jap. masa kat KT dulu ada sekali nak balik umah tapi warden tak approve cuti dia..dia sedih siap nagis2 nak balik pasal akak dia nak pegi sambung bljr . Kalu dia tak balik taim tu, susah ler dia nak jumpa kakak dia dah. Pesen aku plak, aku alah dengan ayaq mata ni. So aku pon cakap kat dia dialog lbg kurang camni

"Hmm..mana kad keluar ko zan?"

"Ada ni..Cikgu F taknak sign..dia tak kasi aku balik padahal aku kasi reason kuat..sampai ati dia"

"Susah sangat...bak sini kad keluar ko.." antenna dah naik..baik nya rancangan..

Aku jadi "warden" jap ari tu...tolong sign bagi pihak Miss F..so sorry Miss F,bukan nak memburukkan keadaan tapi aku rasa Miss F tu tak boleh la buat mcm tu...bukan kawan aku tu suka2 ati nak balik..nak jumpa kakak dia..bukan buat perkara2 tak baik...(Byk perkara2 yg aku buat masa jd budak KT seploh tahun dulu, yg kalu aku kenang skrg, aku tak sangka aku bleh buat..hehhehe..main kejar2 dgn warden..hee heee heeee.)

Kawan aku kata, aku takleh jadi warden, ..cekgu disiplin pon takleh..pasal aku tak pandai marah2 org..nak jerkah2 pon aku tak gheti...budak2 tak takut kat aku..tapi pada aku, lebih baik org hormat kat kita dari org takut kat kita...betoi tak??.

No comments: