Monday, February 23, 2004

SELAMAT TAHUN BARU

After 3 days holiday, aku ada bermcm2 mende nak tulih kat sini.. Pada 21hb after Maghrib, aku dapat 2 msg pasal wish tahun baru awal muharam....satu dari adik aku dari Mesir and one more dari member aku..TQ..

Aku wonder kenapa kalu Tahun Baru Masihi masyarakt sambut gila2 nya festival tapi bila Tahun Baru Hijriah ni takder plak org sambut cenggitu. Kadang2 aku terpikir, mykt kita ni lebih membesar2kan dan mengagongkan hari2 yg mykt kita tak perlu sambut. Kenapa???Kenapa?? Nak kata aku baikkk sangat..tak jugak..tapi setakat yg aku ingat la kan..seumur idup aku, aku tak der ler sambut2 mende2 camtu...Agaknya takder member nak ajak kot, tapi dulu masa aku bljr kat KL tu pon, masa Tahun Baru, aku tak minat gak nak celebrate New Year. Bunyi gedegang gedegung..sekali dengar macam kene serang bom banyak2..Huhh..bayangkan la kalau masa mercun tu pong pang kat langit tuh, tetiba la kan..ada manusia yg busuk ati, pi lempar bom banyak2...org ingat mercun..hehhehe..aku rasa haru biru giler la..

Hari Sabtu

Aku pi umah kawan aku kawin . Sampai2 jer kat umah izan tu, aku tengok hubby dia dah sampai, tgh posing atas pelamin. Aikkk..ada dua pelamin..konpius aku..oooo..ghupe2 nya..dua pasangan..dia dan akak dia kawin serentak...huhuhuuu...Aku tak sempat nak borak panjang dgn dia..psl aku segan kat husband dia..taknak la kaco member kan...heheh..yg best masa aku jumpa dia, aku dapat lebih dari 10 bijik telur ayam. Org lain dapat satu sorang jer..Dah la tu, potpouri pon dapat byk...Hehehehh...Aku siap cakap "Eh! zan, ni ko nak suh aku niaga balik ke telur ni? " . Dia kata "Ko bawak balik, masak la tumis ke apa ke.."..heheh..cestt..sabo jer...heh..Anyway..Congrate la my friend..Selamat Pengantin Baru..

Balik umah, adik aku yg kat Poli cakap..slow jer,,tapi aku dengar la.."Asyik org jer kasi telur kat dia..dia tu bila ntahh..". Errkkk...tersonyap den...heheh..Ada jodoh tak kemana dik... Tu tak masuk bab my parents yg hari2 brainwash aku..asal aku balik kg jer..kene la prepare mentally dgn segala reason yg kukuh..hahhah..Macam nak gi perang psikologi..

Musim Bz sedunia

My friend merangkap opismate aku dah bersalin on 21. Anak Muharam gitu..hehhe..bcos dia bersalin kul 11 malam lebih2 sket..Kitaorg cakap kat dia, kalau dia bersalin on 14 Feb tu, leh gak namakan Nur Valentino ke..Muhammad Valentino ke..hhehe..Muhammad Muharam rupanya..ahhaha..takderlah..nama anak dia tu..Muhamad Arif Haziq..best nama..Aku plan nak namakan anak aku..bla bla bla..heheheh.... Aku kene tolong la amik sket2 kerja kawan aku ni for 2 months.. Fuhh..bz la aku selama itu...Org lain bz, aku pon sibukkkk nak bz gakk..sama2 bz ek!!!

Bercinta pada yg sudi, berkasih pada yg satu...ALLAHUAKBAR!!!

No comments: