Sunday, February 08, 2004

Cinta, cita-cita

Cinta pada Allah
Cinta pada ayah
Cinta pada mak
Cinta pada famili
Cinta pada ......

Cita-cita utk menjadi khalifah yang terbaik dimuka bumi
Cita-cita utk menjadi anak ayah yang terbaik
Cita-cita utk menjadi anak mak yang taat
Cita-cita utk menjadi adik, akak, maksedara yang terbaik
Cita-cita utk menjadi isteri,kekasih,sahabat,teman ++ yang paling baik..

Bercita-cita utk bercinta dengan paling baik..paling bagus...paling best ....

Apa akan berlaku bila ....

Putus cinta? Punah harapan, musnah impian...putus cinta dengan sapa? Dengan Allah takkan putus cinta, dengan mak ayah, famili???Mustahil....putus cinta dengan pakwe/makwe?? Ahyer...Yang ni agaknya...

Aku selalu berdoa agar cinta yang aku dapat cinta sejati, kekal akhir hayat...sapa2 pon akan mendoakan yang terbaik utk diri masing2..Ada yang doa suh dapat yang ter"takbaik"???Mustahil hati aku kata.. Kalau tak dapat gak impian cinta kita? Agaknya ini bukan yang terbaik untuk kita lagi..Atau pon kita tak cukup terbaik utk bersama dengan nya.

Bukankah kalau fikir macam ni hati kita akan rasa lapang?? Tapi hati manusia ni bukan leh expect...Jap kecewa nangis2 cam org gila..jap kata hati aku dah ok takperr..takper leh cover...Jap tensen rasa seksa....eeii....Kalu taknak fikir, sampai masa kene gak fikir, tapi nak fikir sampai bila?? Hati aku kata ..ko fikirla sampai bila-bila..sampai ko takder jawapan atas soklan ko tu..Tapi aku nak tahu gak apa jawapannya!!! sapa la leh tolong settle???

Paling bagus, aku bercinta dengan Kekal abadi, Dia mmg takkan tinggalkan aku, unless aku yang lupakan Dia...Ya Allah!!! Engkau la segala-galanya, engkau tahu atas apa jua sebab musabab yang berlaku..Aku redha!!!

No comments: