Monday, August 30, 2004

Merdeka

Esok hari Merdeka ! Jalur Gemilang berkibar di kereta, bumbung rumah, kedai, motor, pagar, sekolah...dimana-mana..

Hari ni aku dah merdeka . Semalam sebenarnya aku dah merdeka. Merdeka dari rasa takut dan terseksa. Si Dia dah aku 'nyahkan' dari rumahku. Bukan guna Ridsect ke Baygon ke. Cuma aku buangkan dia dengan baldi aku keluar dari rumah aku. Punyalah penat nak suruh Dia masuk dalam plastik tu. Sempatlah mendengar aku dan Shali berteriak menyuruh Dia masuk dalam plastik tu. Dan sempat jugaklah aku dan Shali melompat-lompat...heeeeehee..Takut Dia melompat ke arah kitaorang, so kitaorang melompat dulu..Kahkah...Penat betul melompat rupa-rupanya...

So, aku dan bebudak rumahku dapatlah mandi dengan aman damai malam tadi. Tanpa rasa takut, tanpa perlu mengendap ..tanpa perlu menyorok dari si Dia.

Aku jugak merdeka dari segala rasa yang terjeruk dalam jiwa. I am back to normal. Get my lonely life back.

Esok, aku masih tercongak-congak apa aku nak buat. Nak ke Kuantan? Huishh..mesti sesak giler babas. Kalau aku pergi jugak, aku akan menyesal...heheee..baik ngadap TV, takpon lepak kat umah..takpon pegi tengok sungai mancing tu, takpon berkemas untuk ke PAC, takpon aku tido..ahaks.. Apa-apa pon aku nak buat esok, Merdeka Day still going on.

Dan aku nak ucapkan SELAMAT HARI MERDEKA utk semua umat Malaysia. Semoga kita berjaya memerdekakan diri kita dari apa jua bentuk jajahan ke atas diri kita.

Kita berjuang untuk kemerdekaan. Kita teruskan perjuangan. Merdeka kita bukan sekadar mengibarkan bendera Malaysia. Biarlah minda pon turut merdeka. Menginsafi diri kita sebagai warga Malaysia dan makhluk yang hidup sementara di dunia ini.

3 comments:

Anonymous said...

Nice site!
[url=http://ckjmnjjp.com/jwhy/udld.html]My homepage[/url] | [url=http://juvrqiys.com/hlsn/mhki.html]Cool site[/url]

Anonymous said...

Good design!
My homepage | Please visit

Anonymous said...

Thank you!
http://ckjmnjjp.com/jwhy/udld.html | http://uzykdsnn.com/pizd/pzjx.html