Wednesday, August 11, 2004

Kucing

Kat rumah aku ada 4 ekor anak kucing, 3 ekor ibu kucing. Dulu2 ada 2 ekor bapak kucing tapi dah mati sebab sakit. Mati dalam keadaan sakit kulit..kurap...sian kat dia. Masa dia masih hidup waktu sakit tu, bau busuk badan dia jangan cakaplah. Busuk ya rabbil alamin. tapi tetap ke rumah kitaorang. Mencari makanan. Budak2 umah aku plak jenis murah hati. Maklumlah mak2 angkat kucing tu katakan..Ahaks.. Tak kisahla dari mana kucing tu datang, akan adalah rezeki untuk nya. Sanggup beli nasi lemak, sanggup masak nasi, sanggup goreng keropok untuk kucing2 tu. Paling koman pon, bagi biskut untuk kucing..Biskut Tiger! He hee..Cat eat tiger..Jangan terkejut kalau aku cakap yang kucing2 kat umah aku diberi makan nasik ayam, nasik beriani, ayam goreng, ayam KFC. Huhuuu....

Pagi tadi, masa nak panaskan enjin WHG, tetiba hidung aku tercium bau busyuk..ala2 bau taik jer...Aaarrrr...Kan dah kata..anak-anak kucing tu dah buat hal "melepas" kat tepi-tepi dinding pembahagi umah aku dengan umah makcik sebelah. Nak tak nak, kenalah bersihkan. Kang ada plak kene kutuk dek jiran2 plak kalau nak tunggu balik opis karang. Bau dia ..ya rabbi..hampir2 muntah aku. Busuk sangat la...nak tergelak pon ada. Pagi2 buta kene basuh najis kucing..uwekkk.

Masa aku nak pergi kerja, biasanya aku kene peksa dulu bawah kete aku kot2 ada anak2 angkat kitaorang tu bawah kete. Pagi tadi camner ntah leh terlupa nak tengok. Lepas undur keluar kete, aku nak pergi tutup pagar..tetiba ternampak ada sekor anak kucing tengah dok "bersimpuh" kat situ! Hah!! Maknanya dia ada bawah kete masa aku undur tadi.. Ya allah..nasib baik dia tak bergerak mana-mana. Duduk jer kat situ. Kalau tak kang ader yang jadi arwah. Ishh..nauzubillah..

Kat umah kat kampung aku, ada 2 ekor kucing yang dah dibela 7 tahun yang lepas. Gemuk2 dan sihat. Manja, suka tido jer. Kuat makan nasik+ikan, suka menempek atas riba orang. Famili aku sukakan kucing dan kucing tu dilayan mcm ahli keluarga aku jugak. Paling suka tengok gaya kucing2 tu masa dia tido. Comel jer. Dan "fotogenik".. Theee he heee...





2 comments:

Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! » »

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. » »