Thursday, August 19, 2004

Nama aku

Pagi tadi , lepas mandi..masa dok "bertafakur" depan locker selama 15 minit ..cari baju nak pegi opis..tiba-tiba ternampak satu pamplet kat tepi bakul buku tu..Ops..lawanya kerusi-kerusi tu..lawanya furniture dalam katalog tu. Ada set sofa..ada set kerusi..uihhh...kalu aku ada umah sendiri ni..maybe dah sambar satu ke dua set tu..hehehee..sib baik lom ada umah sendiri..

Belek punya belek..ada satu kerusi tu..dibuat dari kayu jati dan label nama untuk model kerusi tu adalah nama aku.. Erkk...siap ada nama aku nombor 1, nombor 2. Melampau la ni..Dulu2 aku jumpa nama aku kat restoren, pastu nama aku kat roti / beskut kat KL. 2 tahun lepas aku dapat tahu nama aku digunakan pada seekor kucing kat KL. Cissttt...Tadi aku nampak nama aku kat katalog tu..nama kerusi..ayoyooo....Walaubagaimana pon aku bangga sebab nama aku dah komersil..nama aku ada pada restoren, biskut/roti, kucing isk iskk..dan kerusi.
Puteri Ind*n*sia pon guna nama aku jugak..Glamer ..gilaglamer..!!

Sebut pasal nama kucing ni, ada satu cerita kucing nama Samad. Anak opismate aku dok main kat luar umah dia dalam pagar. Tiba-tiba ada satu suara makcik jerit, "Samadddd, jangan kacau adik..jangan kacau adik". Opismate aku inagtakan Samad manalah kacau anak dia. Sebab dia tak nampak sapa2 pon dekat anak dia. Alih-alih dia dengar suara makcik tu jerit nama Samad lagi. Moskel kawan aku tu. Tetiba keluarlah sekor kucing dari tepi tempat anak dia main. Mati-mati kawan aku ingat Samad tu nama anak macik tu. Rupa-rupanya kucing...Kucing nama Samad.

Zaman sekarang nama kucingmenatang dah sama dengan nama manusia ek. Huhuuu...sadis jer..

No comments: