Wednesday, July 21, 2004

Semalam
 
Negeri Terengganu bercuti sebab menyambut hari Lahir Sultan tercinta.  Aku tak terkecuali dari bercuti.   Bangun agak awal pagi, rasa teringin nak ke Kuantan.  Jalan-jalan lepas tensen..walaupun tak ler tensen sangat..cuma bila pikir banyak2 jer jadi tensen.  Best betul dok lepak2 dengan budak umah aku.  Dok berborak sampai tak sedor dah pukul 12.00 lebih..heehee..pompuan kan..kalau berborak bila jumpa geng  camtu lerr..

Takleh jadi..plan asal aku nak ke Kuantan camner nih!  Aku bergegas tukar baju apa patut..Tetiba rasa cam malas jer...Malas nak ke sana sorang-sorang.  Budak umah ajak pegi sana dengan tunang dia dan kawan tunang dia..Eiii..takmo lerr...Aku nak naik kete aku...Kalu suh dengan kete tunang dia..mintak maaf lah..Bahayer...!!

Lepas makan tengahari, memasing dah penat..penat borak la tuh..heehee, aku plak tak ngantuk2..kacau org sana sini..takleh jadik nih..Kene buat sesuatu..Bukak peti ader telur 3 bijik jer..Huhuuu...Loyang plak takder..Alahai..Terpaksalah menapak jap ke kedai taan umah aku tu beli telur ayam 2 hinggit.  Then drive ke bandar dengan selipar jepun dan track bottom n t-shirt..Betapa sempoi giler aku petang semalam..

Loyang dah ada, susu sejat dah ada,susu pekat dah ada, aku pon mulakan kelas masakan aku..sensorang..Bebudak umah dah pengsan lam bilik memasing..Aku putar telur , susu sejat, susu pekat..then masukkan dalam loyang yang aku isi gula hangus.   Hangus kan gula sampai hangus akunyer senduk plastik tuh..heheeh..silap guna material laa..bising2 budak umah aku semalam..senduk nasik hilang rupa!!.

Kukus dalam 35 minit, dah siap kuih Karamel aku..  Then lepas Asar aku pi hantar kat adik aku kat asrama then aku pegi lepak kat padang tempat aku selalu jogging tu..Pegi cuci mata! Ahakss...