Thursday, July 01, 2004

Gawatnya

Hari-hari asyik cari kerja kat internet, send resume sana sini. Tertunggu-tunggu keputusan permohonan kerja. Bukan aku jer fikir macam tu. Agak aku semua org kat opis aku tgh berfikir nak cari kerja lain. Rasanya dah agak lama aku nyatakan nak cari kerja baru kan! Bila aku nak dapat peluang tu yer??

Sampai hari ni gaji pon tak masuk lagi. Last week ajer aku dah habiskan lebih kurang RM1400.00 utk road tax, insurance dan lesen aku. Ada kereta memang best. Dan paling "best" taim nak bayar semua road tax, insurance, maintenance. etc..huhuuu...bila nak dpt gaji ni weii!!

Malam tadi, aku n geng2 umah aku pegi makan rotcai(singkatan roti canai), kat NARA kat Kemaman nih. Sedap betul rotcai kat situ. Bukan setakat rotcai, roti2 lain n makanan lain pon sedap. Aku order roti sardin..pon sedap jugak...Kawan2 aku siap makan 3 keping roti kosong sorang..hehee..Tambah order...baru nak suap roti ke mulut, tetiba ada sorang pakwe..actually 2 org..dok depan aku..setentang..sempat main jeling2 mata..hahaaa...budak kerja opis sebelah opis aku laa..heehee...

Hujan plak lebat siap guruh-guruh...sejukkkk..pastu sambil tengok tv, sambil makan, gelak-gelak psl budak umah aku tuh wat lawak bodoh betoi! cettt..nak kenakan aku jer kerjanya...aku tinggalkan korang kat situ baru padan muka...theeee ..he..heee

Lebih kurang setengah jam ujan lebat pastu ujan mula reda. Aku pon beransur-ansur balik umah dan diikuti pakwe opis sebelah tu..keskesskess....On the way balik, budak umah aku plak buat lawak bodoh pegi usha pakwe dlm kete sebelah masa kat trafik lite..

Aku : Aik...dah bertunang pon gatai meghela lagi kaa?? (Ikut dialog Joyah dlm citer Kutub Utara Kutub Selatan 2)
Kwn aku : Dah bertunang kira kene kurang sket la gatai mengela tuhh..tapi boleh menggatai lagik..

Cehhh...macam tu pon boleh ke??

No comments: