Sunday, July 25, 2004

...........aku.....alahai...
 
Jam hp bunyik, aku matikan...ntah camna ntah boleh TERSAMBUNG tido lagi ampess betul..setan pangkat jeneral kot yg jaga aku pagi Jumaat tuh! Ceiiiss..biasanya tak plak aku matikan bunyi jam hp tu.   Tetiba nampak jam atas meja aku ...alamak pukul 6.30 pagi...nasib baik terkejut..kalau tak Subuh dinasor ler... heheee..Syukur...lepas solat, aku baca Yasin sedekah utk parents aku dan org2 Islam yg dah meninggal.  Harapan aku bila aku mati pon ada insan2 yg akan sedekah bacaan ayat2 al-quran utk aku.  Paling tidak pon Al-Fatihah...

Hari Jumaat tu, aku rasa cam surirumah jerk...aku masak sarapan, masak tengahari masak kuih, masak makanan petang..hahahah...bosan tau.....makan..makan...makan......Nak tido takder mood..nak tengok tv pon takder mood.  Bosannyer ya rabbi bila depan mata aku dua2 umat manusia tu dok buat kerja pejabat diaorg..Alahai.....
"Ello kawan..pulun buat kijer kat umah pon bukan depa bayar OT pon..boss pon tak nampak kerajinan ko tu...takdernyer!!"
"Tapikan..kalu boss aku tengok betapa rajinnye aku buat kerja opis sampai kat umah pon tak rest ni..mesti boss puji aku ek..Senang sket naik pangkat..hehhe"
"Cehhhh..."

Ohya..Lupa aku nak mengutuk tangan2 gatal yg telah secara sukarelanya mencalar balarkan bonet depan WHG aku masa aku park WHG kat opis...Mula2 tengok masa aku nak park masuk porch umah aku..."Ya Allah...gatalnyer tangan manusia nih! Sebenarnya dlm hati aku macam nih...Setan ^&%###$ betul manusia yang calar kete aku nih..Gatal tangan ko malam sampai sudah..%$^%%^&&* filterized words..hehhehe..".  Cuak giler hati aku tengok huruf  U yang dicalar berulang kali atas bonet...Siyutt jerr..  Petang Jumaat tu, aku dengan paksarelanya mempolish balik bonet tu sampai ilang kesan U tu.  Peluh kat baju dengan tudung aku boleh perah, korang tahu tak..Betapa berpeluh nyer aku memolishkan kete tuh...

Penat mandi peluh, aku mandi air plak..Hehehhe..Panas hati campur panas buat kijer...Lepas solat, aku ajak budak umah aku pegi Ekspo kat sini.. Serabut jugaklah otak kejap..Pastu si Shali ajak aku masuk umah hantu...Memula tgk muka org2 yg keluar umah hantu cam cool..takder apa yg scary la pada kitaorg.. So beli token then beratur utk masuk umah hantu..Sempat gakla gelak2 tgk muka org yg cam takder perasaan tu..Mueheheheh...Taim kitaorg masuk umah hantu tu..baru tahu langit tinggi rendah..huhuuuu..Hantu bodoh!!! Yang aku ingat aku dengan Shali tutup mata jer bila tren tu setat bergerak..Nasib baik la dngan tren..Kalu suh jalan kaki..tobat dah aku tak masuk...Sempat gakler melalak dalam tu pasal hantu bodoh tu dok tercegat , tarik2,  gegarkan gerabak,  depan kitaorg dengan topeng hodoh ngeri n kain putih ala2 hantu bungkus tu..Setan betul la hantu tu..Menakutkan aku yg ala2 berani nih..huhuuu

Aku plan itu ini dari awal pagi Sabtu tu..kekononnya nak isi masa lapang aku la utk the whole day.. tapi satu apa pon tak jalan..Apa yg aku buat lari dari plan asal.  Aku plan nak sambung satu projek tu yg aku janji nak siapkan tapi projek yg jadi -->>masak karamel gula hangus..hehhe..Sori la geng..Nanti kita cari masa nak siapkan ek!  Aku plan nak gi tepi kaki pancing tu..tapi akhirnya aku ke Kijal umah kawan aku..saat2 akhir plan bertukar..plan backup tader so, aku ikut mana stereng kete aku bergerak...

Memandangkan makcik sebelah umah..yang dulu sampai skrg anak2 dia asyik berebut parking depan umah aku tu, kasi kitaorg nasik minyak ptg Jumaat, kasi kurma masa dia balik umrah, maka aku pon dengan  malu ala2  tikus gitu pi hantar karamel yg aku buat tu kat umah makcik tu.. hehehe..sib baik anak dia yg hensem tu tak balik lagi..kalu tak maunya jadi malu2 kucing plaks ..hahhaha

Ohya..ada 4 ekor anak2 kucing yg kiut miut lepak umah aku sekarang..Bila aku rajin aku nak snap gambo anak2 tu..Dia lepak atas moto budak umah aku..hari2 nak pegi kerja dia kene basuh seat moto sbb penuh dgn bulu2 kucing.  heheee...oklah..aku nak balik dulu...chow....