Saturday, April 17, 2004

Sabtu selepas 100 jam ++ tanpa update

Tergerak hati untuk mencoret sedikit kalimah hari ini selepas aku menyepi 100 jam lebih. Dalam minda aku, bersusun-susun idea yang menunggu untuk diluahkan namun aku tidak tahu dimana harus aku mulakan. Setiap hari banyak perkara yang berlaku dan perkara-perkara yang berlaku adalah terlalu kompleks untuk aku coretkan di sini. Biarlah yang kompleks itu, hati aku ajer yang tahu. Lagipun, aku tidak perlu membebankan pemikiran orang untuk membaca coretan kompleks aku. Yang aku mampu luahkan adalah hanya sekadar coretan namun ikhlas dari hati nurani aku. Betapa amat sukar untuk aku mengerti akan maksud sekeping hati yang luhur. Tiada punca dan petunjuk yang aku perolehi untuk memahaminya. Biarlah..satu masa aku pasti faham lantaran aku tidak betah dengan situasi dan keadaan yang aku hadapi sekarang....namun aku rasa aku amat amat terkesima dengan keadaan yang telah berlaku itu...

Sambil mencoret untuk kesekian kali nya, sambil aku mendengar lagu dari CD yang bertajuk "White Flag" yang dinyanyikan oleh Dido. Hmmm... the 1st few sentences macam ni lebih kurang..."I know you think that I shouldn't still love you I'll tell you that But if I didn't say it Well, I'd still have felt it". Nanti2 lah..aku cuba carikan liriknya..iramanya pon not bad..Boleh la nak layan ...

Semalam aku ke Kuantan selepas aku call adik aku supaya temankan aku. Kadang-kadang aku ni tak tahu jalan nak ke Kuantan..heheh..Memang aku macam tu..lupa jalan yang aku tak biasa sangat lalui. Sampai kat Megamall Kuantan, aku ronda-ronda dalam ruang legar dan eh!...ada PC Fair gak kat sini rupanya. hmmm..Inagtkan kat PWTC KL dan JB jer...alhamdulilahhh..survey harga digicam...dah lama aku mencari-cari yang sesuai dengan budget dan yang terbaik..so far yang aku jumpa aku tak berkenan sangat dengan features yang ada. Jalan-jalan cari makan, aku dan adik aku stop kat depan satu booth tu dan terus makcik salesgirl tu cerita2..mulamula buhsan tapi lama2 dengar cam tertarik pulak..yalah Digicam dual functions as digicam and webcam. 5.0 megapixel dan built in 8MB and dapat free 64mb memori kad. Bukan tu ajer, digicam tu leh record video dan audio sekali..buat movie pon boleh..ada speaker..nak temuramah org senang lah..ada LCD untuk view..apa lagi ekk... Aku tanya macam-macam kat salesgirl tu..sajer jer..nak ramah mesra..hahahah..melupakan kesedihan ...isk iskk.

Dengan 64 MB kad tu, minah cina tu cakap leh amik gambar 100 keping..dia bagi free bateri pulak..dan bagitau bateri tu leh tahan 2 hari kalu aku off bila taknak pakai digicam tu. Ermm...poket aku tahap kering, tapi hati aku memang nak sangat beli mende alah tu bcos I hv been looking 4 it since last month. Aku tanya adik aku, dia cakap..half-half ok gak..Ishh..aku kalu buleh nak jadikan digicam tu asset no 2 aku selepas asset pertama kete aku. Alhamdulillah aku berjaya memiliki digicam tu and I really love it.

Dah dekat waktu solat Jumaat, adik aku kene balik umah dia pulak. So dia drv WHG, aku pulak snap gambar macam2 all the way to his house. nanti aku tunjukkan gambar2 yang aku amik.. Sampaikan gambar kete kancil makcik yang dok bersesak dalam jammed pon aku amik..hahhahah..mesti konpius makcik tu..lantaklah...bukan buat super imposed pon...Aku terus ke office lepas hantar adik aku.. Bukan apa, nak try guna webcam cam minah cina tu cakap. Kang kalu takleh guna as webcam, aku leh pegi tukar..haahha...tukar baru...aku really need something new in my life ..melupakan pengalaman..buleh ke camtu??. Mula-mula guna digicam tu, aku taktau nak buat camner nak suh dia fungsi as webcam..Tercangak-cangak la baca manual..sib baik dia kasi manual dalam bahser yang aku faham..buatnya dia kasi manual cam pes taim aku beli henpon Siemen dulu, manual ikut bahser German..mana aku faham..Main belasah jerlah explore sendiri fungsi2 yang ada kat henpon tuh..hehheh..pengalaman betul..Kenapa hidup aku ni banyak pengalaman ek??macam-macam pengalaman...malam tadi member aku ajak pegi Pizza Hut..terkial-kial nak order mende apa..aku pulak..suka tanya banyak2 kat waitress tu..hahha..last2 kitaorang order Pizza yg kecik tu Chicken Supreme rasanya nama dia..Ada sup tu, garlic bread..Hot choc..woohh..best ooo hot choc tu..mug kecik jer RM2.50..erkk..sempat bisik kat member..kalu beli Milo, leh dapat banyak mug dapat utk hot choc ni..hehhe..sempat gak bergambar guna my new toy..hehhe..Kenapa lah aku takleh stay dalam umah jer rasa lately..rasa minda aku sempit..sesempit laluan ke hati aku sekarang...Sib baik laluan ke jantung ok lagi...Alhamdulillah..Aku masih alive dan aku perlu survive...


Nampak tak mug kecik tu..hot choc tu besttt..

to my adik : Dah beli dah digicam..by next week, insya allah akak amik gambar as per requested..ok babe??

No comments: