Sunday, April 11, 2004

Adik aku "terbang"

Petang Khamis adik aku tetiba muncul depan opis aku. Rupa2nya dia telah keluar tanpa kebenaran dari warden. Hasrat awal aku untuk "kutip" dia kat asrama tak jadi.. Dia "kutip" aku pulak kat opis. Masuk ajer kete, aku tak kata apa2 bcos dia dah cakap awal2 dia keluar tanpa izin warden. Tapi agak lama dlm kete aku setat syarahan mukadimah aku kat dia. Dia diam..Maybe terasa jugak kebenaran syarahan aku.

Sampai umah kat kampung dia dah awal2 bagitau aku..jgn bagitau kat mak ayah yg dia "fly" dari asrama...masa mak tanya dia kul brape K** T**i amik kat hostel, dia senyum ajer...pastu main isyarat mata plak dgn aku..hehhe..gasak ko adik...sat lagi ko mesti bagitau gak...aku paham sangat..heheh..

Alih2 lepas solat Magrib bunyi mak aku bising2 kat ruang tamu..hah! kan aku dah cakap..mesti bagitau nya lah...tak baik tipu mak kan..heheh...Agak aku lah ..mesti pressure gila rasa bila tipu mak..pastu dia rasa lagi pressure plak bila mak, ayah, akak aku..dok prong preng kat dia...hambik...kan cakap awal2..kalau akak kata nak amik kat hostel...jgn pandai2 nak "fly"...lenkali amik ikhtibar...

Ptg Sabtu aku bertolak awal dari kampung. Dengan harapan adik aku boleh masuk balik hostel tanpa dikesan oleh sesapa..termasuk pak guard dan warden Aku x fhm naper dia tak suka betul kat pak guard tu..emphh. Pusing2 bandar..tak jumpa sorg umat pon yg dari hostel dia..baik yg pakai baju asrama ke hapa ke....adeh!! adik aku dah blur...mmg blur..dgn aku blur..tapi aku kene tunjuk aku lagi terrorist dari dia supaya dia percaya kat aku yg aku bleh setel prob dia. Dia suh aku hantar dia gi sekolah esok pagi..Ok..dgn plan dia..aku kira ok ajer..siap gi beli baju sekolah baru lagi..Kiranya dia tido umah aku lah..

Magrib tu, aku call umah nak bagitau yg aku dah sampai Kemaman. Ayah tanya "Hantar adik kul bape?"..Aku dok erk erkk erkk..takleh tipu..aku tak pandai..Aku citer yg sebenar..Mak aku plak call and kasi order lagi "hantar adik ke hostel lepas Magrib..macamana2 pon..titik". heheh..Panglima dah kasi order daa..aku takleh elak..kang kene pancung lak..heheh...Aku plak kasi order kat adik aku "By hook by crook..Pasnih ko mmg kene balik hostel. Mak suh jugak ". Mak siap cek point lagi half an hour after that..heheh dia takut aku tak hantar adik aku..kwang kwang kwanggg..

Aku gi jumpa warden dia..kira boleh tolerate gak la..insya allah adik aku ok jer..Malam2 jalan kat hostel boys..hantar adik..tingat citer lama kat MRS*KT..hehhe..lenkali aku citer...my beloved school..


Being a chef for last 2 days

Mak sakit..akak sakit...aku sihat..so..aku jadi chef..adeh...penat wooo...Aku takmo bukak gerai makan..penat..aku takleh jadi doktor..takut darah...heheh..cita2 lama. Yang seronok..aku leh masak apa yg aku suka. Yang tak seronok..masakan aku tak cukup rasa dan terlebih rasa...ada jadi masin..ada jadi tawar..aku rasa garam kat umah aku tu rasa masin dia tak rata arrrr..heheh...takper2..lenkali balik beli garam baru...hihihi...tukang kritik ramai plak...takper..aku redha...dugaannnnnnnn...

To adik kat Egy*t : Still cari digicam yg seshuai dgn budget..sabo yekkk!

No comments: