Thursday, May 13, 2004

Dialog Cerita PERMATA

Suami isteri yg sedang bergaduh coz sisuami nak kawin no 3. Isteri no 1 tak dapat memberikan dia anak, so dia kawin no 2 dan telah mendapat seorang cahayamata. Sekarang dia nak kahwin no 3.

Suami : Abang nak kawin no 3 ni sbb abang kesian kat dia. Dia anak sulung , banyak tanggungjawab dan adik-adik ramai lagi.
Isteri : Wah! Baiknya laki aku. Kalu camtu, kenapa abang tak kawin ajer dengan makcik depan umah kita yang janda anak 6 tu. Lagi la dapat pahala bang..kerja mulia lagi..


Dialog Cerita RINDU SEMAKIN JAUH

"Kadang-kadang orang nampak kita bahagia tetapi sebenarnya kita memikul derita yang sarat".
"Bahagia orang lain mungkin derita untuk kita dan bahagia kita mungkin derita untuk orang lain".

Dialog 1 aku suka coz dialog yang bersahaja tu telah membuatkan suami dia berfikir atas tujuan apa dia nak kawin 3.
Dialog no 2 aku suka coz aku amat setuju dengan pernyataan tu. Bahagia kita mungkin derita untuk yang lain dan sebaliknya.


Dialog Hati Aku

"Kalau dapat ku undur masa, aku ingin aku remaja selama-lamanya...barulah minda aku tak terbeban dengan soklan2 org dewasa, tak terbeban dgn bil2 dan cerita2 jiwa..arghhh!!Aku perlu rehatkan minda aku...Jom ke KLD ...esok pagi aku bertolak ke sana..Doakan aku selamat pergi dan sampai dan selamat pulang ke Kemaman..Sapa2 yang terserempak dgn aku, jangan malu2 untuk tegur aku di jalan --> WHG4611..hehehe "

Yang pasti aku inginkan bahagia yang kekal sebagaimana semua orang yang mencari bahagia diSini dan diSana...

See you there!!Kem Lambaian Danau....


1 comment:

Anonymous said...

Excellent, love it! » » »