Sunday, May 09, 2004

Aktiviti Hari Cuti

Jumaat - Bangun seawal 5.50 pagi untuk berjogging. Kawan umah temankan sampai padang. Aku jogging, dia naik skuter..Tawaf padang 2x, aku rasa cam nak ting tong dah...Ada sorang makcik tu, aku tanya, "tawaf padang baper kali?". Dia bitaw, "makcik pusing padang 7x ajer..erkk....Huuuhuu..Sungguh mencabar tahap kebolehtawafan aku tu!!

Petang Jumaat - Aku pegi ke bandar cari barang..beli gandum pasal kedai runcit kat taman perumahan aku tu x buka. Cukup2 sempoi aku petang tu. Track bottom dan long sleeve t-shirt with selipar ...hehehhe..Tingat zaman2 masa kat asrama dulu...

Sabtu - Pegi servis tayar kete (alignment+balancing)....kopak gak la RM70.00. Kat bengkel tu, macam-macam aku perati..aku tak tau la kot2 workers kat situ tensen tengok aku..mana tak nya..berpuluh-puluh soklan aku tanya kat diaorang..hehhe...aku ronda-ronda dalam bengkel tu..terberkenan kat satu sport rim tu..RM720.00...fuhhhh...

Supervisor cakap.."Jemputla duduk kat bilik menunggu tu..minum air, baca paper, tgk tv..pastu sedar2 dah siap kete awak ni".
Aku kata,"Saya suka tengok org buat kerja..Boleh tahu jugak sikit2 pasal kete ni".
Dia jawab,"Kalau camtu, awak amik tempat saya lah..jadi mandur..Duduk la kat situ"...dia tunjuk meja dia kat aku. erk!hahahha..padan muka aku...

Masa nak bayar bil service.
Amoi : Eh! Awak penah datang sini ye?
Aku : A'a. Pernah..Kenapa?
Amoi : Awak sekolah lagi kan..Tengah belajar lagi kan?
Aku : Errr..Dulu memang la saya sekolah..Sekarang dah tak sekolah dah..Dah lama kerja.
Amoi : Dah tak sekolah dah ke? Hmmm..
Aku : Kenapa? Nampak cam budak sekolah ke saya ni?
Amoi : Hmmm....heheh..

Aku ni nampak macam budak sekolah ke.....??

Ptg Sabtu- pegi taman rekreasi...Petang tu hati aku rasa sempit jer duduk dalam rumah..minda cam kene kurung..paksa mata suh tido..tak tido jugak..akhirnya aku sampai ke Taman Rekreasi Bakau Tinggi...jalan-jalan kat situ..best gak....kat situ aku snap pics..beli air batu cendol pulut..pastu bagi ikan makan pulut tu...Aku tuang dalam sungai tu air cendul pulut aku.."Aku cuba memberikan karbohidrat, lemak kepada ikan-ikan nih!". Bengang jer kawan aku bila dengar aku bitaw camtu..hahah ....







Saat aku tensen2 gitu..sempat posing huruhara kat Taman Rekreasi.


No comments: