Wednesday, October 20, 2004

Mengapa Harus Menunggu Masa Itu?

Semua perkara akan berubah..pantai berubah...umur berubah..tahun berubah..sifat berubah..sikap pon berubah..Pada pendapat aku, masa yang sesuai untuk berubah tu adalah masa kita mengungkapkan hasrat utk berubah tu. Tidak perlu menunggu masa yang sesuai utk berubah..tidak perlu!

Nak berubah jadi orang baik bila umor 40 tahun, nak belajar agama bila pencen, nak itu nak ini...masing2 memasang impian nak berubah...tapi..kenapa tunggu masa tu??? Bukankah masa itu musuh kita?? Kenapa mengikut musuh kita sedangkan kita mengejar cita2 kita?? Sedangkan maut pon takkan menunggu kita walaupun sesaat..Inikan kita masih hidup, masih mahu menangguh-nangguhkan perubahan yang baik tu.

Hmmm..mungkin pendapat individu lain berbeza dengan pendapat aku , tapi buat masa sekarang, aku akan berubah pada masa ungkapkan nak berubah tu. Sebab aku tahu, masa amat mencemburui aku.

So, the best solution is--> Masa tidak menunggu kita, keep on moving, leave us behind without notice. Sapa yang sedar akan sentiasa mengambil peluang keemasan dan siapa yang alpa akan hilang peluang yang ada.

Fikir-fikirkan..Berubah utk kebaikan tidak salah..Asal hati kita bahagia dengan keputusan kita. So, terawih tahun ini macamana? Adakah kita berpuasa sepuasa-puasanya ..? [Tidak melakukan sesuatu yang membatalkan pahala puasa..bukan batal puasa..puasa mata, telinga, etc..CGPA 4 tak agak2nya?]