Sunday, October 24, 2004

Peristiwa hari ke 10 pose

Kejutan demi kejutan yang aku terima lately. TQ wi for being there.. ;)

This morning, aku sekali lagi terkejut tahap badak hippo bila sebaik jer aku bukak mata, aku ternampak encik katak pisang tgh merangkak-rangkak kat tepi pintu bilik aku dalam bilik aku. Macam mana dia sampai sini???!!AGAIN?!! Ku tenyeh2 mataku...Wowwwooww.....ini bukan mimpi ngeri lagi..sudah nyata dah sahih dia berada di situ. Ligat kepala otak aku berfikir2 apa yang perlu aku buat. Sudahnya, ku capai kain batik yang tersidai dan ku lempar ke atas katak pisang tu dan ku biarkan seminit sebab aku nak keluar dari bilik aku tanpa dia nampak. Huhuuu

Ku kejutkan budak rumahku mintak dia bukakkan pintu depan umah. Dia dalam keadaan mamai2 tu banyak plak dia bertanya dan aku plak yang ketakutan+kegelian tahap hippo terus meninggikan suara. Syiannnn kawan aku tu..Aku dah mintak maaf tau...

Ku cekup katak tu dan ader adegan yang ngeri..katak tu menyusup ikut celah pintu dan aku sempat menarik salah satu kakinya. Eeeeeeeeeeeeeeeeeiiii..geli wei..gelii..Aku berjaya tarik katak tu dengan menarik sekuat hati kaki dia yg sempat aku pegang tu dan pada masa yang sama aku tutup pintu..So, dia tersepit kat daun pintu..[Aku tak tengok camner jadi kat katak tu..tapi agak aku dah rupa lempeng agaknya].

Berlari2 anak bersama katak yang kemas dlm genggaman aku [katak dlm gumpalan kain batik], aku lempar keluar pintu sekali dengan kain tu. Fuhhhh..lepas satu bala rasanya.

Pagi tadi, masa nak ke opis, aku tengok katak tu semacam jer..Ohh.tidak..rupa2nya satu kaki dia dah jadi panjang..[Aku tarik melepasi had kenyal kots..erkk!]. Dia dah mati la....mati katak...
Bukan salah aku, aku nak menyelamatkan diri....Sia2 nya mati katak...

Moral : Jangan buat mende sia2..

Berpuasa dalam keadaan cuaca hari sejuk & mendung, kene selsema some more..**sigh... what a tough fasting day! [ader cecair keluar dari hidung ku[baca : hingus]..huhuuu...tak selsesanya]

No comments: