Sunday, October 03, 2004

Andai ada pilihan, mengapa tidak memilih..andai tiada pilihan, terima ajer..

Gara-gara harga rokok naik, semua harga barang2 lain naik jugak. Mula-mula harga rokok naik, aku tak kisah langsung pasal aku bukan perokok. Lagi aku suka sebab aku tak suka bau asap rokok tu. So, alhamdulillah la aku dengan kenaikan harga rokok tu! Then harga ayam plak naik. Aku pun takderla kisah sangatlah pasal aku bukan makan ayam hari-hari. Tambah-tambah plak sekarang dengan musim penyakit "burung demam". Lepas tu kes ayam yang dibungkus sekali dengan ba alif ba ya..Yuck! Tak lalu aku nak makan ayam...Giler betul...dah la 'putih' ayam tu serupa cam 'putih' babi tuh!

Khamis malam Jumaat, aku tengok berita kat TV3. Harga minyak pulak naik 5 sen utk seliter. tensen sehhh. Harga minyak ni kan, setahu aku la..tak pernah turun, yang seingat aku cuma naik..naik..naik....aku tertunggu-tunggu jugakla, masa bila harga minyak akan diumumkan turun pulak!! Semalam isi minyak, dengan RM20.00 cuma dapat 13 litre++. Dulu dapat jugak 14 litre++. Rupa2nya aku rugi 35 sen utk setiap RM10.00 minyak yg aku beli [compare harga dulu].

Aku kesiankan perokok yang mempunyai kenderaan. Dahla rokok naik harga, sekarang minyak pulak mengalami nasib yang sama. So, pada aku, yang boleh dikurangkan tu..kurang-kurangkan lah..andai kata boleh mengurangkan penggunaan minyak, so, maybe guna alternatif lain..jalan kaki ke..he hee. Andai kata boleh mengurangkan merokok..[yang ni pilihan lebih baik], mengapa tidak kurangkan merokok?? Lagi bagus quit terus ..kan..kann...???!Walaupun aku bukan perokokpengguna minyak yang tegar, namun kesan kenaikan harga tu mempengaruhi aku jugaa. Kene beli motor la pulak kot..jimat sikit..he heee

1 comment:

Anonymous said...

Excellent, love it! » »