Wednesday, September 29, 2004

Malam Nisfu

Setiap tahun, lepas magrib pada 14 Syaaban, mak akan ingatkan anak-anak mak supaya baca Yasin 3x. Doa mintak masukkan iman/beri taufik hidayah, panjangkan umur untuk melakukan amal dan dimurahkan rezeki. Buku amalan untuk tahun ini ditutup dan akan dibuka buku amalan baru.

Terfikir....amalan baik dan buruk, sama banyakkah? Atau amalan buruk lagi banyakkah? Subhanallah..aku harap, amalan baik aku paling tidak pon sama banyak dengan yg buruk....Cemaner kalau yang buruk melebihi yang baik??? Arghhh...aku kene muhasabah diri lagi lepas ni....Mesti..!!

Teringat



Bila tengok kayak 'bertebaran' kat dalam tasik tu..aku akan ingat KLD yg aku pegi bulan 5 tu. Melatih aku membina keyakinan diri..berada di dalam air. Mengajar aku lebih yakin untuk berdikari dan survive!


No comments: