Tuesday, September 07, 2004

"Hai! I am yr roomate."

Masa aku sampai dia takder. Yang ada cuma beg dia jer dalam bilik tu.

"Panggil Angah. Nama Haslina"
"Dari mana?"
"Kuantan"
"GengJurnal ke??"
"A'a.."

Pastu terdengar suara pompuan menjerit....[jeritan tak sangka dan gumbira..]
thee heeee........

Tak sangka betul aku. Aku mmg penah emel Angah sblm ni. Penah plan nak jumpa tp tak jumpa2 gak. Akhirnya, aku jumpa dia kat situ dan jadi roomate aku lagi..Memang tak sangka. Bila dua Geju berjumpa.. banyaklah yg dibualkan. Pasal blog psl geju psl famili etc. Dari dunia maya kami jumpa kat dunia nyata dan kebetulan plak satu bilik.

Meh aku citer camner bleh wujud no banduan tuh! Masa daftar, aku dan peserta lain diberikan borang maklumat diri utk diisi, kene timbang berat, sukat tinggi..[rasa cam nak masuk askar la plak ..haahaa]. Then terjumpa dengan Zurina, pastu kami diberikan nombor banduan tu. Dah la besar gedabak, nombor kat kad tu pon besar. 4km dah bleh nampak dah..Kena pakai sokmo, cuma masa dalam bilik, takyah la pakai..aku copy kata2 koordinator kursus tu.

Nombor tu kalau kita pegang dan ambik gambar muka kita dari sisi kanan dan sisi kiri , akan nampak cam ala2 banduan gitu. Tu pasal aku panggil nombor banduan. No ni kiranya identiti kita la di mata penilai. So, kene la "bersopan" bila lalu depan depa2 tuh. Part paling aku benci bila nombor aku di "aim" oleh sorang fasi tu. Sebab? Aku ala2 malas nak join discussion tu. Ngantuk, sejuk, minda aku dah floating somewhere...Blushing giler rasanya muka aku bila dia panggil nombor aku dan mintak aku komen psl apa yg dibincangkan. Terkujat badak gakla sekejap. Becoz aku dah lost...So, merepek2 la sekejap...Hampeh betul fasi tu..Fasi yg paling tak friendly kat situ..di mata aku ler...

Aku and da geng ke hulu hilir bersama. Jumpa kawan2 ..join aktiviti..hari Sabtu tu paling menduga akal dan keberanian aku. Kene spiking depan pablik tuh...Nerves giler. Baca ayat2 itu ini suh jadi berani. Angah ada ajar aku camna nak jadi berani dok depan. Banyak Angah perturunkan "ilmu" kat aku selama aku dok kat situ, sebilik. TQ pren.

Malam tu plak, taim utk pablik spiking. Aku "goreng" pasal blog. So, ada lah keluar a few names yg glamer dlm dunia blog nih. Anwar cakap, dia tak paham sepatah haram pon apa aku cakap malam tuh..Huhuuu...Penat tau ...prong preng depan tu...Takperlah..Aku faham....ramai yg dah mengantuk malam tuh! Penat lari 2.4km kot. Aku moskel camner si penilai tu nilai aku coz masa aku dok "berpenat lelah" depan tu, aku nampak dia TIDO! Cheisss...

Esok2 aku citer psl part kelakar sepanjang aku di situ.... ;)

2 comments:

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » »

Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. » »