Tuesday, September 21, 2004

Aku terfikir lagi

Semalam aku menonton Cina action movie sampai lewat malam. Dok gelak2 dok senyum sorang2. Takder kawan nak join, dua2 housemate aku pengsan dah lama. Ada satu part dlm movie tu masa dua heroin tengah dok lepak dalam rumah. Sorang tgh chatting[A], sorang dok perhati[B].

B : Kenapa kau beritahu orang tu yg ko ni ejen? Nanti abis terbongkar rahsia..
A : Alahhh..bukan orang percaya apa yg kita taip pon dalam ni. Semua orang saling tipu menipu. Tengok ni, yang ni cakap dia Presiden US.
B : Abis tu, kalau semua menipu, mana ada keseronokan lagi?
A : Seronok sebab ada teman melayan kita bersembang masa lapang.

A fikir semua yang dalam internet betul belaka. B fikir dia ditipu masa sembang pon tak apa asal ada geng bersembang. Kurang2 terisi jugak masa lapang dia dengan mende berfaedah..err berfaedah ke?

Aku terfikir, kenapa aku taip dialog tu? ha ha haa...

DSM

Rupa2 nya hidup kita ni dikelilingi dgn segala macam piawai. Nak buat rumah kena ikut piawai, nak buat longkang, tandas, jangan kata yg tu jer, songket pon ada piawai. Helmet tu pastikan ada tanda MS tu.. Cermin kete pon wajik ader tanda MS tu..Haaa..Angah..ko cek bebetul cermin maria ko tuh! Ahaks..

Bila jumpa Kak Pnut, baru tahu kewujudan DSM aka Jabatan Standard Malaysia. Memang power Jabatan nih. Banyak yang aku tak tahu rupa2nya. Lepas menjawab soklan2 kat booth tu, kami telah dianugerahkan hadiahkan beg DSM. Yay! Tengkiu...Sorang dapat satu beg free. Pastu ke booth Jbtn Sains dan di situ aku mengumpul kemahiran aku yg tak seberapa tu..merungkaikan besi besi tu. Whoaa...bukan senang nak rungkaikan besi tu..kene pikio-pikio ler...

[Iklan 2 saat]
Kita diberikan banyak pilihan untuk membuat keputusan, pilihlah keputusan yang memuaskan hati kita dan org2 lain... Pilihlah yg terbaik. So, pilihlah jangan merokok! Yay!! Aku, dia, dikau, mereka, alam, pokok, kucing, semua menyedut udara segar!

No comments: