Thursday, December 09, 2004

hidup mesti pandang depan...

Hujan setiap hari, dari pagi sampai petang, malam, esok pagi hujan lagi...mentari malu2 nak keluar..erkkk..menyorok terus rasanya...dah 2 hari hujan lebat ..

This morning, aku terpaksa balik ke rumah selepas hantar housemate aku ke opis dia. Dahla aku bertolak dari umah aku 15 minit lewat..he heee...Sib baik ler , two bosses tu tader kat Malaysia nih. So, ronggeng ler ....pagi aku terbabas ler ke opis 8.30 lebih. Tgh hari jamu mata kat The Store tu...Petang balik sharp on time. Jangan ler tiru aku ni yer...Alahhh..ni pon buat masa time2 camni jek..... Ohya..balik ke rumah pagi tadi sebab lupa bawak tender2 tu ke opis. Semalam bawak balik fail tu ingatkan boleh la siapkan kerja. Rupa2nya....heheee


Kat umah sewa aku sekarang, takder tv, radio, peti sejuk hatta hifi..apa lagi mesin basuh dan pembakar roti...Boring sungguh..so, aku back to my old hobby..MEMBACA! Semua majalah2, surat2 khabar, buku2 cerita surat cinta kembali menemani aku. Pagi, petang, malam...kalu tak ada aktiviti lain, aku akan membaca. Tengah kumpul duit nak kawen beli satu CD player/ hifi. Mana2 lah... Yerlah..sapa tak sakit telinga kalau hari2 dengar lagu dari tekak2 penghuni umah aku tuh. Semua lagu boleh bawak...70an, 80an..90an..lagu hits itu ini...cuma ..cuma yang tinggal..sedap dengar dengan tak jerla kan..kan??

Tadi aku and my opismate dok mengular ke The Store tu..abis duit aku RM40.00 untuk cuci gambo n beli baju tu..[Tak yakin lak..aku pakai ke baju tu ek?? Nampak cantik..tapi erkk.erkk..tak yah sebutlah..]...

Hujan..hujan..hujannn..Best kalu dapat makan ubi kayu rebus cicah kelapa, ada air kopi..nyummmm...ada asap yang halus..nipiss..pastu lepak2 depan tv, selimut dgn kain selimut, pakai sweater...[Astagfirullahhhh...]

No comments: