Wednesday, December 29, 2004

Bila saat sudah tiba...

Pagi tadi aku dikejutkan oleh satu SMS dari best friend aku si DEWI.
"FAKHRIAH HANI meninggal dunia pagi tadi".
Kawan satu matrik aku dan dewi masa kat KMS. Selang satu bilik dari bilik aku. Arwah meninggal akibat leukimia. Innalillah...Dulu arwah Norzi Ayu pon satu matrik dengan kami. Sangat terkejut dengan berita sedih tu, lagi sedih bila aku diberitahu oleh Dewi yang arwah baru melahirkan baby pada 4 Disember 2004. Baby masih kecil....**Sigh**
Takziah utk famili arwah dan alfatihah......

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tsunami yang melanda Malaysia..Bukan setakat negara kita, malah sebahagian besar ASIA. Pergerakan pada struktur bumi berlaku dan berlaku perubahan pada peta dunia. Subhanallah! Cukup besar peringatan yang ditunjukkan oleh Yang Maha Kuasa, tapi kita masih belum sedar2 salah kita..silap kita..sebagai khalifah di atas muka bumi, di Malaysia..sebagai hambaNya...mungkin ada antara kita yang masih lalai dengan kesenangan dan kemewahan yang dipinjamkanNya..

Lagho sungguh kita ! Bila kita mahu insaf? Kalaulah tsunami tu pon kita tak mampu nak halang..macamana dengan Kiamat?? Semua kita tak akan ada apa2 untuk kita bergantung..hanya amalan kita..dan pegangan hidup kita..sehari2....Ya Allah! Berilah kami taufik dan hidayah!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Aku terima satu call dari super2 senior aku [ex-KT] semalam. Seronok rasanya..TQ kak.

Pagi semalam aku ternampak gambar akak tu kat fotopages kawan aku dan aku mesej dia bagitahu aku dah nampak dia. Then aku dapat mesej nih.

"Naper tak tego akak?"

Aku jawab,"Pasal saya nampak akak dalam gambo ni hah...kalu la saya buleh tego..heheheh"

Ni akak tu mesej balik,"Nyampah!"

heheeee...gurau-gurau jer kak cayang...Tak sabar nak bersua muka dengan akak tu secara live.

****12 Januari ni insya allah saya ke Bangi..Ada training session dgn Pe*ronas kat PERMATA. Kalau ada masa insya allah kita boleh jumpa..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Alawei..tadi tagbod okey jer..now takleh baca..tak leh nak balas ..huhu...nanti aku balas balik bila tagbod tu leh aku baca...

3 comments:

Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! Cool license plate frames dental hygienist license plate frames custom chrome license plate frames abc area rugs .com delray beach florida

Anonymous said...

Very nice site! » »

Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on! animated dancing pictures dooney burke hand bags