Sunday, November 07, 2004

Jawab tagbod jap:

dmfky : wi, it's ok. not too late to wish..huhuuu..aku siap call ayah/mak aku lagi pagi interv tuh..takut sehhh..

sync : hai sync...jumaat akak tak kije ler..so, today akak wish kat sync..happy sunday dik! [today sync pon tak kije kan.. :) ]

angah : angah...rilek la geng..i know u did that perfect what!! ;) apa2 pun kita dah laluinya..kita dah usaha, tawakal jer la pasnih..ok my friend?

shahid :link ler..akak tak kisah dik..ha'a la shah..sopping mopping lingkup ler ..he hee..duit cam air..tu pon rasa2nya er er er...lum cukup lagi tu...huhuuu

salina : ko kira ada 5 eh! ok la dari aku ni hah..cemaner leh kira 3 jer F tuh. tak nampakla F kat perkataan OF tuh! tapi..aku konpem pompuan..cuma my mind tu male brain..ha ha ha haaa... [isk isk iskk..]

kak seri : kak, printed version bila nak jual? dok sabo nak beli..CSA online dok dang nok bace ler..

Citer last week

3 hb last week, aku ke Kuantan utk satu sesi temuduga utk jwtn orang gaji kerajaan. Aku tak keseorangan. Angah pon ader sekali. Hopefully apa yg diusahakan, dirancangkan akan menjadi nyata. Kalau tak dapat? Angah, kita dah buat apa yg patut, dah melalui 3 stage test yg disuruh...dah buat habis baik..dah berdoa sebelum test..so apa yg tinggal? Tawakal padaNya. How good we did, how excellent we struggled, kalu disitu bukan rezeki kita, apa nak buat..kene Redha jer la. [In case of kita dua2 tak dpt that post.]

Kalu hanya salah sorang dapat? Konpem yg tak dapat tu sedih...tapi kita kene redha ler.. Aku harap masing2 takkan melupakan yg tak dapat peluang tu. Is that ok Angah? bohongnya aku kalau aku cakap aku tak terkilan kalu aku tak dapat..

Ada one part tu bila aku ditanya, "Apa yg akan anda sumbangkan dengan menggunakan ilmu yg anda ada, sekiranya anda di hantar ke kawasan orang asli?"

Phewww...[Kesat peluh jap aku kemudian bermula lah sesi Goreng sampai hangus..] ..muahahah

Kalu org tanya ok tak interv tuh? Aku jwb ok dan k.o coz : Ok sbb aku boleh "jawab" soklan walaupun merapu2...K.O sebab pesaing2 aku semuanya hebat2 belaka. Masing2 punyalah dok hapal itu..hapal ini..aku? Zero korang tahu tak? The worst aku mmg tak ske sejarah, bab2 membaca nih, aku mmg letak out of my list! muahahahah..

"Sebutkan 5 dasar"
"Saya boleh sebut 5 tapi saya hanya tahu satu jer"...[padahal yg satu tu pon, tak ler 100 persen tahu sgt..Life is a gamble! ]

Okeh ..forget the crap..malas aku nak ingat citer2 sadis tu ngah oiii... :(

Majlis berbuka pose sempena tamat baca quran satu kampung [Org ganu panggil "Namat". ]

Had my berbuka with my family with sedara mara. Penuh satu umah aku. Dari golongan tua sampai ke budak2 kecik cinonet..Atuk, mak sedara, pak sedara, sepupu sepapat, etc...

Menu? Nasik minyak, ayam masak merah, gulai daging, akok [kak seri..best ni oooo..heheh], karipap, kuih gulung, kurma, keli masak cili [aku masak nih..hihii], teh panas, sirap, etc..

Aku balik kampung pagi semalam, sampai jer kat kg, terus "masuk opis". Singsing lengan baju dan bermula lah kisah chef yg diimport dari Kmn nih..muahahhaha..[ayat prasan]. Penat dok sana sini, sempat jahit langsir lagi makcik..ahhhaa..jangan marah..tak sabar tunggu raya, terus gantung langsir baru.. Walla...Marveles! He he hee

Lepas Magrib, aku dah lentok, penat beb! Isyak n terawih kul 11 mlm tu...Penat mata, badan dan perut! Ahaks!