Wednesday, July 18, 2007

Aku seorang ibu, isteri, pekerja, anak etc....

1hb april aku gi cek kat klinik swasta sbb anak aku tak brapa aktif bergerak. So, atas nasihat doc tu, aku kene masuk spital dungun. Kena cucuk kat tangan ..standby kot2 aku sawan tak sempat nak cari urat darah katanya..cet..sakit giler wei..nanti kalu aku sempat, aku uplod gambo tangan aku yg debab masa tu dengan jarum tu inside. Disebabkan itu, semua aktiviti guna tangan kanan.. Yup..semua aktiviti..tangan kiri tak guna.!!cait!! Sampai sekarang tangan kiri aku tu sakit lagi. Dan yang tak bestnya, aku dicucuk tempat lain kat tangan masa dibedah..bengang tak korang kalu jadi aku..eeiii..$%$&%^*&^(*)

2 hari kene warded kat spital dungun, then 3hb april, aku dikejarkan ke spital kuala trg. naik ambulance dengan lampu kecemasan dinyalakan..hahahahha..best sey...laju ajer...masa ari ni, aku mkm kul 11 pagi..nasik lemak yg hubby belikan..kekunun nak rasa masakan sedap sikit la..yelaa..disebabkan aku darah tggi..masa pregg aku ada darah tggi la plak.., semua diet yg diberikan terasa tawar ya rabbil alamain..air masak pun sedap lagi rasanya.

kul 6 lebih aku sampai HKT, terus gi daftar dan dimasukkan ke wad. Malam tu aku kene pakai belt tu...2 jam wei..dahla aku lapo belum makan apa2 lagi dari kul 11 pagi tu. Kul 10 lebih baru siap..itu pun selepas aku mengamuk kat bilik tu..HAhahahahhaha...Seksa..sakit ati campur lapo..ko bayangkan macam mana..Aku siap nyanyi , tarik besi itu ini..etc..aksi org geram..dan yang tak bestnya nurse tu kata, graf tak lawa lagi ni..tggu jap lagi ek..Haaaa..yerla sekejap..2 jam ko!

Esok pagi2..on 4hb tu la..aku dipakaikan belt tu lagi..dan 2 jam dan setengah jam lagi tambah. 2 jam setengah tuuuuuu...Terbaring sampai doktor india tu datang..dgn doc melayu..india tu male..doc melayu tu female..ohya.pagi2 buta kul 7 aku dah dimasukkan ubat but tader apa berlaku..kebal sket la kot..2 kali doc india tu cek jalan..inilah yg aku dan kaum pompuan lain tak suka...aku rasa malu giler babas bila kaum adam yg buat kerja yg patut kaum hawa jer buat...rasa cam nak meyorok bwh katil jer masa tu..

then dlm kul 11 lebih graf tak lawa lagi..sbb aku still pakai belt tu masa cek jalan tu..for 2nd cek jln doc tu kata nak usik baby yg "suka tido" ni...aku rasa dia pecahkan ketuban kot bcos lepas tu aku rasa ader paip bocor jer kat bwh..u know wat i mean rite..! soon aku terasa tak larat..lenguh..then aku bgitau ada something keluar but nurse tu boleh tak percaya cakap aku..2x aku bagitahu sampai aku kene menjerit utk yakinkan dia..cet.

then bermulalah sesi kejar mengejar pastu..semua nurse datang kat aku..masukkan itu ini etc..ask me if u wanna know what inserted inside me..argghh..baju diaorg tukarkan utk aku sbb aku tak larat sgt dah..then hubby aku dipanggil..tergesa2 hubby datang..sian plak kat abg. Aku tengok dia laaagi seriau dari aku..tangan dia lagi sejuk dari tangan aku..yang aku tahu aku nak selamatkan anak aku..buah hati kami...

then aku dimasukkan ke OT. hubby dengan mak kene tggu kat luar...ok..acara dlm bilik bedah aku sambung nanti ek..byk sgt aku nak taip..evertyting jd shortcut..huahahahha..

to be continue..jari aku penat nih!!

1 comment:

Anonymous said...

weh takkan tangan ko tembam lagi kot smpi lenguh nak menaip hehehehe...

bab ko nyanyi n tolak besi tuh aku dpt bygkan heheheh

yg lenlain tuh mcm seram jer bunyinyerrr...camner ko bleh ader drh tinggi? mesti byk mkn daging nih....tp kenkadang during pregnancy jer ada...

ok sambung lagi ek....aku tgh free sket nih...bagus betull time2 nak beranak kerja pun dah beres hehehehhe klu ader pun aku tertutup mata sebelah heheheh

-u know me