Wednesday, September 10, 2008

Demi masa..

Makan ati

Keciwa, sedih, geram dan segala bagai rasa tergenggam dlm jiwa lara aku. Sudah terjeruk terpendam selama kita berpuasa. 9 hari eh? Lama gak tu..Kalu mangga, rendam 9 hari dah jadik jeruk yang agak "lodoh" org ganu kater. Dah jadik lembek..

Hati aku macam tu ke? Insya allah tak...So far, aku byk beristigfar byk2. Mintak Tuhan jauhkan aku dari "makan daging saudara sendiri " ngumpat dibulan pose ni.

Tapi ..hati didalam sapalah yang tahu kan..Sangat sedih..kalau hati ayam mungkin kaler purple dah kot..

Anyway, aku kene teruskan idup jugak.. iskk..iskk..sobb..sobb

Walaupun insya allah rezeki aku kat sini tak lama...Aku boleh bangkit lagi..

...bukan titik noktah hidup pun kalau gaji tak naik....aku masih bernafas dibumi Allah ini..jika umur panjang
..aku masih ada anak, suami, famili yang sayang aku diSISI aku..melebihi segalanya
...duit bukan segala nya walopon duit boleh boleh banyak mende..
...duit pun boleh buat org lupa diri..jangan tak tahuu..
...manalah tahu..ditawarkan dengan segala rezeki lain...kerja lebih bagusn best,duit, famili, anak suami di SISI jua..mana tahuuu

.....arghhhhhh...tensi gue..tensii

maleh nak pikir ehhhhh..
tengok video kat link nihh

http://www.youtube.com/watch?v=Xv6lHwWwO3w

layannn...

2 comments:

angah said...

Rezeki di bumi Allah ni banyak tini... takde kat situ ko usaha kat lain la ek...

Aku doakan yang elok2 untuk ko dan famili..

Anonymous said...

Tini...tak perasan plak ko buat entry baru pada hari jadi aku...patut tak habaq tgh bersedih rupanyer...

ini macam ader org 'dengki' dgn ko jer...

Klu ko rasa ko dianiaya...ada baiknyer ko angkat kaki...tp sebelum ko angkat kaki ko kena pikir dlm2...sbb keputusan yg dibuat dlm keadaan marah akan menyebabkan penyesalan...

mcm ko ckp jugak itu semua bukan noktah. Apa yang aku phm ttg rezeki ialah kadang2 bahagian kita Allah bg dgn mcm2 cara...sebagai contoh gaji suami isteri...klu gaji isteri byk n gaji suami sikit...mungkin ada bah suami dlm rezeki isteri tadi atau sebaliknya...sbb itu lebih baik klu kita berkongsi sama2.

Rezeki tuh pun Allah turunkan dgn mcm2 bentuk.

Bila ko dah tenang ko pikir balik sama ada nak blah atau tidak...then start submit resume...

Aku pun pernah dlm keadaan ko...tp
aku doa pada Allah kalau aku dianiaya aku mintak Allah murahkan rezeki aku, tambahkan berkat dan permudahkan urusan hidup aku...

apa2 pun tini Allah takkan ubah nasib kita selagi kita tak berusaha utk mengubahnyer...dan lagi sekali aku bgtau...jgn buat keputusan dlm keadaan marah...

-u know me